رسیدن به موفقیت با پیاده‌سازی الگوی جامعه قرآنی
کد خبر: 3529356
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
مخبر دزفولی مطرح کرد:

رسیدن به موفقیت با پیاده‌سازی الگوی جامعه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1450 تاکید کرد: موفقیت ما زمانی است که بتوانیم الگوی جامعه قرآنی را پیاده کنیم و شرط معرفی جامعه اسلامی، داشتن سلوک قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1450 برگزار شد. محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از سخنرانان این مراسم بود که به اهداف تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی و عمومی شدن فعالیت‌های قرآنی در جامعه پرداخت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و فاجعه منا گفت: طرح قرآنی 1450 ابتکاری است که صدا و سیما شروع کرده و این طرح باید به یک جریان عمومی تبدیل شود و توجه ویژه‌ای نسبت به آن شود. تاکنون در قالب این طرح یک دهه کار منسجم قرآنی صورت گرفته است و مسئولان برگزاری این طرح پس از یک دهه کار قرآنی باید ابعاد این طرح را بررسی کنند و اگر قرار است طراحی‌های جدید و ایده‌های نو به این طرح اضافه شود، این کار را انجام دهند.

مخبر دزفولی به فعالیت‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و افزود: اساتید فراوانی در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی در حال انجام وظیفه هستند، اما این جریان‌ها باید هماهنگ و هم‌افزا شود و برنامه‌ها در جهت فعالیت‌های قرآنی شکل ملی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی به نهادینه کردن فعالیت‌های قرآنی پرداخته و از ظرفیت‌های موجود در کشور به طور بهینه استفاده کرده تا فعالان قرآنی شناخته شوند و ظرفیت‌های آنها در کشور مورد استفاده قرار بگیرد. این موارد اهدافی بود که به تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی منجر شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه نمونه اسلامی را معرفی کنیم، وجه ممیزه ما قرآنی شدن ماست. امروز توانسته‌ایم در زمینه علوم و تکنولوژی پیشرفت‌های فراوانی کنیم، اما اگر همه این پیشرفت‌ها در بخش‌های علمی، آموزشی و غیره اتفاق بیفتد، ولی در زمینه قرآنی پیشرفت نکنیم، به موفقیت نرسیده‌ایم. موفقیت ما زمانی است که بتوانیم الگوی جامعه قرآنی را پیاده کنیم و شرط اینکه جامعه اسلامی را معرفی کنیم، داشتن سلوک قرآنی است و در این زمینه باید استعداد‌ها شکوفا شده و نخبگان قرآنی کشور وارد صحنه شوند.

وی تصریح کرد: خلأ موجود در حوزه فرهنگ این است که قرآنی نیستیم. ما نمی‌خواهیم سکولار باشیم، چون دین‌مان فردی نیست، بلکه اجتماعی است. جریان انقلاب به همت امام راحل به راه انداخته شد و رهبر معظم انقلاب، پرچمدار این جریان هستند. نباید قرآن لقلقه زبان باشد، چرا که امروز داعش و گروه‌های تروریستی که به نیابت از اسرائیل کودک‌کشی می‌کنند هم قرآن می‌خوانند.

مخبر دزفولی افزود: حرکت جامعه قرآنی باید پویاتر شود و ماموریت‌های این حوزه فراملی گردد. هر چقدر در حوزه علوم مختلف پیشرفت کنیم، باید به همان اندازه در حوزه فعالیت‌های قرآنی هم پیشرفت داشته باشیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۴:۴۵
0
0
با داشتن الگوی قرآنی به موفقیت بهتری می‌توان رسید
captcha