جشن‌های دهه امامت و ولایت در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3530056
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

جشن‌های دهه امامت و ولایت در یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری یزد گفت: جشن‌های دهه امامت و ولایت از 22 شهریور به مدت 14 شب تا چهارم مهرماه با شعار «لبخند بزن كه عيد حيدر شده است» برگزار می‌شود.

محمدرضا دشتی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: جشن‌های دهه امامت و ولایت در سال‌های گذشته از عید قربان تا عید غدیر برگزار می‌شد اما امسال این جشن‌ها به مدت 14 شب و تا روز مباهله به‌عنوان یکی از مهمترین روزهای تاریخ اسلام ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: در این 14 شب، 24 جشن در سطح شهر توسط هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود که جشن اصلی در روز چهارم مهرماه و در روز مباهله در یکی از امامزاده‌های شاخص شهر یزد برگزار خواهد شد.
دشتی افزود: در برگزاری این جشن‌ها، کانون فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌های مذهبی با ستاد مبشر غدیر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد همکاری دارند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: تلاش شده در این جشن‌ها، محله‌های  شهر یزد زیر پوشش قرار گیرند و جشن‌ها در برخی محله‌ها نیز تلفیق شده و با همکاری مردم چند محله برگزار می‌شود.
دشتی افزود: جشن‌ها در منطقه‌های شاخص نظیر بیت الرضا (ع)، حسینیه امیرچقماق، حسینیه ام الائمه، مسجد ارگ، میدان اطلسی، میدان کاج، پارک بزرگ آزادشهر، حسینیه فاطمه الزهرا (س) و ... برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این برنامه به جز روز عید غدیر که صبح روز 30 شهریورماه در خیابان مهدی و حسینیه امیرچخماق برگزار می‌شود، همزمان با نماز مغرب و عشاء آغاز خواهد شد.
captcha