اسلام دین افسردگی نیست/ افراط و تفریط حتی در دینداری نیز مطرود است
کد خبر: 3530678
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
یک کارشناس مذهبی:

اسلام دین افسردگی نیست/ افراط و تفریط حتی در دینداری نیز مطرود است

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم شادیانه تولد امام هادی(ع) شب گذشته، 26 شهریور در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

حجت‌​‌الاسلام مرتضی هاشمی، شب گذشته 26 شهریور‌ماه در این مراسم میلاد حضرت هادی(ع) اظهار کرد: اسلام دین میانه‌روی و نه آیین افراط و تفریط بوده و این دین مبین پیروان خویش را در هیچ زمینه‌ای منع نکرده است.
وی با بیان اینکه با رسالت پیامبر اکرم(ص) در حقیقت خط بطلان بر بدعت‌های نادرست جاهلیت کشیده شد گفت: نه تنها در آن دوران بلکه در شرایط کنونی نیز شاهد افراط و تندروی‌هایی هستیم.
این کارشناس مذهبی با عدم همگونی در تعظیم شعائر عنوان کرد: نباید عید بزرگ غدیر را با برخی رفتارهای نادرست تحت الشعاع قرار دهیم چراکه حتی اباعبدالله الحسین(ع) نیز به واسطه همین اتفاق به شهادت رسید و در حقیقت پس از آنکه دست امیرمومنان علی(ع) در غدیرخم بالارفت سر سیدالشهدا(ع) پس از واقعه کربلا بالای نیزه رفت.
هاشمی با اشاره به اینکه دینداری تنها ذکر و عبادت نیست عنوان کرد: چنانکه در روایت داریم هر کس مدت کوتاهی را با همسرش گفتگو کند اجری فزون‌تر از اعتکاف در مسجدالحرام برایش ثبت می‌شود.
وی افسردگی و تنبلی را یکی از ابزارهای شیطان معرفی و  تصریح کرد: اسلام نه تنها دین افسردگی نیست بلکه آیینی است که به شادی و سرور صحیح بسیار توصیه و تأکید می‌ورزد اما برخی رفتارهای ما نشان دهنده آن است که این دین را به درستی درک نکرده‌ایم.
این کارشناس اخلاق با تأکید بر اینکه دین را نباید از منظر انسان‌های جاهل نگریست عنوان کرد: اسلام را باید از سیره زندگی اولیای الهی نظیر آیت‌الله بهجت، آیت‌الله قاضی، رجبعلی خیاط و... نگاه کرد و شیوه عمل به آن را آموخت.
هاشمی با اشاره به تعبیر روایی مبنی بر اینکه ساعتی تفکر از 100 سال عبادت بالاتر است یادآور شد: همین عامل بود که موجب شد حر به حریت برسد و همین امر باعث آن گشت که یک مسیحی به یکی از یاران و شهدای والامقام تبدیل شود.
اجرای مسابقه، مداحی و مولودی خوانی و... از جمله بخش‌های دیگر مراسم شادیانه امام هادی(ع) بود.
یادآور می‌شود، این مراسم به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری جلسه یا زهرا(س) برگزار شد.

جواد کریمی
captcha