دانش دینی، تقوا و آگاهی به زمان؛ شروط بقای روحانیت
کد خبر: 3531607
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
آیت‌الله موحد اظهار كرد:

دانش دینی، تقوا و آگاهی به زمان؛ شروط بقای روحانیت

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس، دانش دینی، تقوا و آگاهی به زمان را سه شرط بقای روحانیت در جامعه كنونی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس امروز، 29 شهریورماه در جلسه هماهنگی ستاد اقامه نماز این استان با مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینكه حضور روحانیت در جامعه شرایطی دارد، گفت: سه شرط بقای روحانیت دانش دینی، تقوا و آگاهی به زمان است.
وی با تأكید بر اینكه باید مواظب باشیم حرف‌های تكراری و غلط نزنیم، تصریح كرد: حاصل تجربه 35 سال فعالیت من در سازمان جهاد این است كه اگر یك روحانی به این سه اصل معتقد و عامل باشد می‌تواند با همه مسئولان و مدیران از هر جناح سیاسی تعامل كند.
استاد درس خارج حوزه علمیه شیراز با بیان اینكه وضعیت فرهنگی شهرها رضایت‌بخش نیست، گفت: جمعیت نمازگزاران مساجد و برخی نمازهای جمعه كم‌رنگ شده است و باید درین خصوص علت‌یابی شود و به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص وظایف روحانیت و شرایط یك روحانی موفق توجه شود؛ البته برخی مساجد هنوز پرجمعیت و شاداب هستند كه به تاثیر روحانی سخنور، شاداب و بانشاط آنان باز می‌شود.
آیت الله موحد با اشاره به آیه نفر و اینكه خدای متعال در این آیه كریمه می‌فرماید مبلغین پس از تحصیل علم به قوم خود برگردند، افزود: این نكته بسیار مهمی است زیرا مبلغی كه از قوم باشد بهتر به اداب و رسوم و سنن قوم خود آگاه است و می‌تواند استفاده موثرتری در فرایند تبلیغ ازین عوامل كند.
رئیس مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس در ادامه از راه‌اندازی سطح 4 (معادل دكترا) در این مركز خبر داد و افزود: بحمد الهی خواهران مبلغه فعالیت‌های وسیع تبلیغی دارند و علاوه بر اعزام آنان به مدارس توسط ستاد اقامه نماز، در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، صدا و سیما و تمامی مراكزی كه اعلام نیاز كنند، همكاری مستمر دارند.
وی در پایان این نشست جهت اعزام مبلغین خواهر به مدارس و ارتباط با برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان به‌طور كامل اعلام آمادگی كرد.
captcha