قتل بانوی محجبه در فرانسه
کد خبر: 3532661
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

قتل بانوی محجبه در فرانسه

گروه بین‌الملل: بانوی محجبه‌ای در شهر «پانتن» فرانسه هدف تیراندازی فرد ناشناسی قرار گرفت و به قتل رسید.

قتل بانوی محجبه در فرانسه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «مراکش»، بانوی محجبه آفریقایی‌تبار هنگام رانندگی در شهر «پانتن» در شهرستان «سن سن دنی» در ناحیه «ایل دو فرانس» در فرانسه جمعه شب، دوم مهرماه هدف تیراندازی فرد اسکوتر سوار قرار گرفت.
به گزارش رسانه‌های فرانسه خودروی مقتول آسیب ندیده بود اما فرد تیرانداز با دراز کردن دست خود به داخل خودرو و با شلیک دو گلوله به سر مقتول، از نزدیک باعث قتل شده است.
مأموران پلیس اعلام کردند این حادثه به عنوان جرم ناشی از نفرت و اسلام‌هراسی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و ظاهرا تسویه حساب شخصی در میان بوده است.
بیشتر جمعیت مسلمانان فرانسه را اعراب شمال آفریقا (35 درصد الجزایری، 25 درصد مراکشی و 10 درصد تونسی) به خود اختصاص می‌دهند که بعضاً دارای گرایش‌های مذهبی و حتی رادیکال هستند. اما این جمعیت قابل توجه تنها دارای هشت مسجد در سرتاسر پاریس برای انجام واجبات دینی خود هستند و هر روز شاهد تصویب قوانین و رفتارهایی در تضاد با معتقدات خود هستند.
تبعیض دینی در جامعه فرانسه غوغا می‌کند. شاید علت اصلی این مسئله را بتوان حضور قوی جریان‌های صهیونیستی و لائیک در فرانسه برشمرد که تأثیرات عمیقی در نوع برخورد مسلمانان با کلیت جامعه فرانسوی و بروز رفتارهای خشونت‌آمیز از سوی آنان طی سال‌های گذشته برجای گذاشته است.
captcha