70 هزار طلبه بانو در کشور مشغول به تحصیل هستند
کد خبر: 3533213
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
حجت‌الاسلام حصاری:

70 هزار طلبه بانو در کشور مشغول به تحصیل هستند

گروه اندیشه: معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور با بیان اینکه ۷۰ هزار طلبه بانو در حوزه علمیه کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۱۰ هزار طلبه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی اکبر حصاری، معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور 5 مهر در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی به میزبانی آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی شهرستان سمنان هدف از اجرای این جشنواره را پژوهش و مطالعه در حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: در این جشنواره ۴۵۴ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از ۱۹ مقاله به عنوان مقالات برتر تجلیل و تقدیر شد.
وی  افزود: برگزاری این جشنواره ها فرصت خوبی است تا در رقابتی علمی پژوهش‌ها و دستاوردهای طلاب مورد بررسی واقع شود.
معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور با بیان اینکه سه هزار روحانی و طلبه در استان سمنان به تحصیل مشغول هستند، افزود: ازتعداد ۲۳ حوزه علمیه استان ۱۳ حوزه ویژه برادران و ۱۰ حوزه ویژه برادران است که طلبه های جوان پرتوان هستند و رسالت اصلی آن ها کمک به ترویج علوم دینی برای جامعه محسوب می شود.
حصاری با بیان اینکه در کشور ۷۰ هزار طلبه خواهر در ۴۸۰ مدرسه حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: مقدمات تمدن سازی اسلامی با دانش معرفتی فراهم می‌شود و این تعداد قابل توجه طلبه می‌توانند با لزوم فراگیری معرفت همراه دانش و عمل به آن رفتارهای جهان بینانه ای را نهادینه کنند تا زمینه ساز بروز ساختارهای یک جامعه سالم ایجاد شود.
وی متذکر شد: فرهنگ سازی سبک زندگی مقوله‌ای است که باید با نگاهی منسجم مورد بررسی قرار گیرد و کارشناسان با ورود در این حوزه و ارائه طرح‌های مناسب و در خور می‌توانند در ایجاد سبک زندگی توام با فرهنگی برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی پیشگام باشند.
 معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۰ هزار نفر طلبه به مدارس حوزه علمیه خواهران در کشور وارد شدند، افزود: امروز تعداد افراد فعال در حوزه علمیه بسیار کم است و این مهم می طلبد تا تعداد بیشتری از اعضا در این مدارس پررنگ تر ورود پیدا کنند تا بتوان با توجه به ساختار های روز دنیا و تعداد نفرات بیشتر جامعه را به سوی آگاهی بیشتر پیش برد.
captcha