به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از انتشارات بوستان، یکی از آثار منتشر شده جدید موسسه بوستان کتاب، «دین رسانهای؛ آثار و پیامدها» تالیف عصمتالله احمدی رشاد است که به مسائل روز رسانههای جمعی الکترونیکی و قدرت جادویی آنها میپردازد.
مهدی محدثی، مسئول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، درباره این اثر ارزشمند گفت: با توسعه صنعت رسانهای و تنوع کارکردهای آن، قدرت این سامانهها و شبکههای اجتماعی بر هیچ کسی پوشیده نیست. این دنیای رسانهای در جنبههای گوناگون، از جمله دیدگاه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... افراد تاثیر میگذارد و مقوله دین نیز از این قاعده مستثنا نیست.
مهدی محدثی افزود: برخی از این رسانهها، شکل جدیدی از دینداری را تولید و ترویج میکنند و رابطه جدیدی بین دین، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و به طور کلی سبک زندگی برقرار میکنند. از آنجا که در فضای مجازی کسی به دنبال منبع و ماخذ مستند نیست، تغییرات فاحشی در افراد و کاربران ایجاد میکند.
وی تصریح کرد: نویسنده در این کتاب، در پنج فصل، به آثار و پیامدهای دین رسانهای پرداخته و حضور مفاهیم دینی را در رسانههای جمعی و الکترونیکی تبیین و بررسی کرده است. عناوین این فصلها عبارتند از فصل نخست: ادبیات و مفاهیم، فصل دوم: چارچوب نظری رسانه و دین، فصل سوم: ابعاد اجتماعی و دینی رسانه ای شدن، فصل چهارم: آثار و پیامدهای حضور دین در رسانه های تکنولوژیک و فصل پنجم: نتیجه و دسته بندی.
کتابدوستان و علاقهمندان به مطالعه در موضوع رسانه های مجازی و آثار آن بر روی دینداری، جهت تهیه و مطالعه این کتاب میتوانند با شماره تلفن 7 ـ 37742155 ـ 025 تماس بگیرند یا به سایت www.bustaneketab.com مراجعه کرده با خرید اینترنتی از تخفیف ویژه برخوردار شوند.
این کتاب در قطع وزیری، 332 صفحه و شمارگان 1100 نسخه به تازگی چاپ شده و با قیمت 22 هزار تومان در کلیه شعبههای
بوستان کتاب در قم، اصفهان، تهران و مشهد عرضه میشود.