رونمایی از کارت عضویت «خانه قرآنیان»
کد خبر: 3534043
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
ایکنا گزارش می‌دهد؛

رونمایی از کارت عضویت «خانه قرآنیان»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طی برگزاری گردهمایی مدیران مراکز و مؤسسات قرآنی کشور توسط دارالقرآن خانه کارگر به صورت نمادین از کارت عضویت افتخاری سیدمحسن میرباقری از پژوهشگران قرآنی کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، گردهمایی مدیران مراکز و موسسات قرآنی کشور صبح امروز، هشتم مهرماه در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تهران بدون حضور مسئولان نهادهای قرآنی برگزار شد.

در این گردهمایی به صورت نمادین از کارت عضویت افتخاری سیدمحسن میرباقری نیز رونمایی شد تا با ثبت نام فعالان قرآنی از سراسر کشور و پیوستن آنها به خانه قرآنیان آنها نیز از این کارت و مزایای آن که به گفته مسئولان دارالقرآن خانه کارگر شامل دو هزار خدمات آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ...به صورت رایگان و یا با تخفیف ویژه است، بهره‌مند شوند.

از نکات قابل توجه در این مراسم استفاده از عنوان سازمان در ابتدای «دارالقرآن خانه کارگر» بود که حتی این عبارت به لوگو نیز اضافه شده است.

اجرای دو آوای دینی توسط حسن خانچی و پخش چندباره کلیپ‌های مختلف درباره تبلیغات و شیوه ثبت نام طرح خانه قرآنیان به همراه اجرای برنامه توسط مهدی قصری‌زاده، سردبیر و گوینده خبر قرآنی سیما از بخش‌های این گردهمایی حدود پنج ساعته بود.

طه محجوب

در ابتدای این گردهمایی، طه محجوب، مدیر اجرایی دارالقرآن خانه کارگر و رئیس طرح «خانه قرآنیان» گفت: تجربه اداره این دارالقرآن به من ثابت کرده است که هیچ گاه به دنبال بودجه و پول مستقیم نباید بود.
وی با اشاره به اینکه باید به دنبال معافیت‌های مالی حتی به میزان ۵ درصد بود که خود همین نیز کمک بزرگی به موسسات است و بودجه‌های یک باره و کوتاه مدت، دردی از مؤسسات قرآنی دوا نمی‌کند، عنوان کرد: مؤسسات باید توانمند شوند و باید از نهادهای دولتی این امکان توانمند شدن را گرفت. دارالقرآن‌های شرکت‌های خودروسازی در کشور هستند که میلیاردی بودجه دارند که این بودجه را به انجمن اسلامی خود داده و آنها نمی‌دانند باید با آن چه کنند؟نتیجه اینکه پول مستقیم راه گشا نیست.
محجوب امکان ارائه آموزش به کارکنان دولت را توسط موسسات قرآنی خواستار شد و افزود: این چنین امکانی ما را توانمند خواهد کرد؛ چرا که حضور یک کارمند در دوره آموزشی می‌تواند حقوق ماهیانه او را تا ۲۰۰ هزار تومان افزایش دهد و این فرصت خوبی برای موسسات قرآنی و ارائه آموزش قرآن است.
وی در ادامه خواستار اتحاد بیشتر مدیران مؤسسات قرآنی و مطالبه گر شدن آن‌ها از نهادهایی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس و ... شد و حتی حضور فیزیکی به صورت جمعی در این فضاها و افزود: حمایت از هنرمندان، خبرنگاران و ...صورت می‌گیرد، اما این حمایت از قرآنیان کجاست؟ حتی رسانه‌ای مستقل نیز برای بیان دغدغه‌های خود نداریم. باید عزم خود را جزم کرده و حرکتی داشته باشیم.

رونمایی از کارت عضویت «خانه قرآنیان»

مدیر اجرایی دارالقرآن خانه کارگر، خطاب به مسئولان نهادهای امور قرآنی که این گردهمایی را تحریم کرده‌اند و گفته‌اند که شما می‌خواهید، اتحادیه قرآنی دیگری را تشکیل دهید، گفت: من به این آقایان گفتم که من راجع به چهار هزار مؤسسه صحبت نمی‌کنم، بلکه بیش از یک میلیون نفر از این قشر هستند و درباره دادن امکان مانور به موسسات قرآنی، کوتاهی شده است.
وی استراتژی دارالقرآن خانه کارگر با برگزاری این گردهمایی را برشمرد و گفت: باید به سمت علوم مدیریتی برویم و بدانیم مدیریت استراتژیک چیست؟ مقوله‎‌ای به نام ایزو چیست؟ و این ایزو در امور دینی به چه معناست؟ ما در حال ارائه ایزویی برای مجموعه‌های دینی هستیم که حتی آن را به سازمان‌های جهانی ارائه دهیم.
محجوب با تأکید بر اینکه موضوع مارکتینگ و بازاریابی، مقوله نامناسبی برای موسسات قرآنی نیست، بلکه باید به جد به آن پرداخت، افزود: نیازسنجی و بازاریابی ضروری است. حتی من می‌گویم که انبیای الهی نیز بازاریابی داشتند و هر کدام به یک شکل این کار را انجام می‌دادند. دارالقرآن خانه کارگر که تاکنون بودجه‌ قرآنی را دریافت نکرده است از همین طریق نیازسنجی مخاطب، امور خود را پیش برده است. باید چنین کلاس‌های آموزشی نیز برای مدیران موسسات قرآنی داشت. متن کامل این سخنان را اینجا ببینید.علیرضا محجوب

گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه علیرضا محجوب، رئیس دارالقرآن خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس طی سخنانی با مخاطب قرار دادن مدیران نهادهای قرآنی که تردید در حضور داشتند و در نهایت حضور نیافتند، گفت: نامه‌هایی پیش از برگزاری این گردهمایی و طی دو سال اخیر از سوی این دارالقرآن به مسئولان نهادهای قرآنی نوشته شد و در مجلس نیز با آنها نشست‌هایی حتی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی داشتیم و درباره حل جریاناتی که در باب موضوع قرآن‌آموزی و گسترش آن در محیط کارگری و تشکیل ستادی این‌چنینی برای پیگیری مشکلات قرآنیان صحبت شد و سخن جدیدی نیست.
عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در ادامه، مقدم تمامی مدیران موسساتی که با وجود منع شدنشان از حضور در این گردهمایی از سوی نهادهای قرآنی در این جمع حضور یافتند، تصریح کرد: اگر می خواهیم با دردهای اجتماعی جامعه روبرو شویم، دوایش نزد قرآن و محل آن مراکزی چون دارالقرآن‌ها هستند و در اصل وجود دارالقرآن‌ها محل سلامت و بهداشت روان است. توسعه و حمایت از این مراکز نه ابزاری نیاز دارد و نه کار پرخرجی است.
رئیس دارالقرآن خانه کارگر با بیان اینکه معاونت قرآن وزارت ارشاد کار را سست در این زمینه پیش می‌برد و اموز زمین مانده است، گفت: بیمه تأمین اجتماعی قرآنیان از این موارد است که مدتی است به آن بی توجهی می‌شود. این از اموراتی است که مجلس، کاملاً آمادگی ورود در آن را دارد و با قاطعیت می‌گویم که موردی در مجلس درباره موسسات و امور قرآنی مطرح نشده که مجلس آن را رد کرده باشد. قصد اتهام زدن به نهادهای امور قرآنی را ندارم، اما از این وضعیت کم کاری باید به سمت پرکاری رفت و قدرت چانه زنی را در مسئولان قرآنی برای گرفتن حق فعالان قرآنی بالا برد. متن کامل این سخنان را اینجا ببینید.خانه قرآنیان

در ادامه نیز سهیلا جلودارزاده، نماینده مجلس طی سخنانی خواستار شد تا به عنوان اولین خانم به عضویت خانه قرآنیان درآید و گفت: خانه در فرهنگ اسلامی و قرآنی محل تربیت انسان است و امیدواریم که در  این خانه قرآنیان نیز انسان هایی که به دنبال اعمال صالح هستند تربیت شوند تا جامعه مورد نظر شهدا و صالحین را ایجاد کنیم.

در بخش دیگر نیز محمدصادق محسنی‌کبیر، مسئول روابط عمومی دارالقرآن و دبیر اجرایی طرح خانه قرآنیان به ابعاد مختلف طرح پرداخت و گفت: روی این طرح مدت دو سال است که کار می‌شود. کارگران عضو خانه کارگر از خدمات مختلف از جمله آمورشی، تفریحی و ... بهر‌مند می‌شوند که مدتی است که بیمه شدگان تأمین اجتماعی و خانواده‌هایشان نیز به این جمع پیوسته‌اند و در طرح خانه قرآنیان نیز فعالان امور قرآنی شامل مدیران موسسات، معلمان، حافظان، قاریان و... از امکانات استفاده خواهند کرد.

وی افزود: بیش از دو هزار خدمت در این طرح تعریف شده از جمله؛ هزار سوئیت ـ آپارتمان در شمال کشور، 100 آپارتمان در مشهد مقدس و... امکان استفاده از مراکز درمانی که با عضویت در خانه قرآنیان این خدمات ارائه خواهد شد.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۰۶:۴۹
0
0
خوبه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۱۱:۰۶
0
0
اینم ی راهکار برای دزدی و پول مردم خوردنه. اسفند95 ثبت نام کردم و مبلع40 هزار تومان پرداخت کردم که کارت عضویت برای من صادر کنند، ولی نه جواب تماس میدن و نه خبری از کارت هست.
captcha