برنامه مشترک قرآنی؛ هدفی والا برای همکاری ایران و مالزی + عکس
کد خبر: 3534429
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
عبداللطیف میراسا عنوان کرد:

برنامه مشترک قرآنی؛ هدفی والا برای همکاری ایران و مالزی + عکس

گروه بین‌الملل: مدیر بنیاد کتابت و نشر قرآن کریم مالزی(یایاسان رستو) در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در مالزی اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و قرآنی بین ایران و مالزی را هدفی والا برای ادامه همکاری‌های دو کشور دانست.

برنامه مشترک قرآنی؛ هدفی والا برای همکاری ایران و مالزی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در گزارشی برای ایکنا اعلام کرد: علی محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی پنج‌شنبه، نهم مهرماه، در بازدید از مجموعه هنرهای اسلامی و قرآنی مالزی با «داتوک عبداللطیف میراسا»، مدیر بنیاد کتابت و نشر قرآن کریم مالزی (یایاسان رستو) دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار داتوک عبداللطیف میراسا ضمن خوش آمدگویی به رایزن فرهنگی جدید ایران در مالزی به ذکر مختصری از فعالیت‌های مجموعه هنرهای اسلامی و قرآنی مالزی پرداخت و گفت: بنیاد کتابت و نشر قرآن مالزی(یایاسان رستو)، بنیادی غیردولتی و فعال در حوزه هنرهای اسلامی، پژوهش، طراحی، کتابت و چاپ قرآن کریم و دارای کالج‌های آموزشی در حوزه هنرهای اسلامی همچون تذهیب و خوشنویسی است.
راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز چاپ قرآن در شرق آسیا
مدیر بنیاد کتابت و نشر قرآن مالزی(یایاسان رستو) افزود: این مركز قرآنی با تلاش‌های شخصی وی از 15 سال پیش آغاز به کار کرده و هم اکنون با دارا‌بودن موزه و نمایشگاه قرآن کریم نسبت به انتشار قرآن کریم به زبان‌های گوناگون و در طرح‌های مختلف از جمله به زبان چینی، مطابق با فرهنگ این کشورها اقدام می‌کند و در حال راه‌اندازی بزرگترین مرکز چاپ و نشر قرآن در شرق آسیا است.
علی محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با داتوک عبداللطیف و تقدیر از فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک وی با جمهوری اسلامی ایران در گذشته در حوزه‌های قرآنی و هنرهای اسلامی، اظهار امیدواری کرد که بتواند در مدت حضورش در مالزی با همکاری این بنیاد، برنامه‌های مشترک قرآنی همچون برگزاری نمایشگاه‌های قرآن، انتشار مجموعه هنرهای قرآنی و چاپ و نشر قرآن به صورت مشترک بین ایران و مالزی را اجرا کند.
دعوت از عبداللطیف میراسا برای شرکت در اجلاس مشهد
رایزن فرهنگی ایران در مالزی در ادامه ضمن دعوت از مدیر بنیاد کتابت و نشر قرآن مالزی به منظور شرکت در اجلاسی جهانی که به مناسبت انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017  در این شهر برگزار می‌شود، اظهار امیدواری کرد که تبادلات و رفت و آمدهای فرهنگی دوجانبه زمینه تقویت روابط فرهنگی و قرآنی بیشتر بین ایران و مالزی و جهان اسلام را فراهم کند.
وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران و ارائه اطلاعاتی از موزه قرآنی آستان قدس رضوی، اظهار امیدواری کرد که در این سفر افزون بر شرکت در اجلاس مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بنیاد قرآن مالزی بتواند با آستان قدس رضوی همکاری کند و همچنین با سفر به قم و بازدید از مرکز چاپ و نشر قرآن در این شهر و سفر به اصفهان به عنوان مرکز هنرهای اسلامی ایران، در زمینه‌های مختلف هنرهای قرآنی با این دو شهر نیز همکاری‌هایی داشته باشد.
برنامه مشترک قرآنی؛ هدفی والا برای ادامه همکاری‌ها
داتوک عبداللطیف میراسا ضمن تشکر از دعوت رایزن فرهنگی ایران و اظهار امیدواری به شرکت در این اجلاس، برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و قرآنی بین ایران و مالزی را هدفی والا برای ادامه همکاری‌های دو کشور دانست و حضور هنرمندان ایرانی و مالزیایی را در برنامه‌های مشترک همچون نمایشگاه قرآنی که در ماه‌های آینده توسط مرکز کتابت و نشر قرآن مالزی برگزار می‌شود، خواستار شد و اظهار امیدواری کرد که رایزنی فرهنگی ایران حضور فعالی در این رویداد داشته باشد.
این فعال قرآنی مالزیایی تأکید کرد: همه ما در کنار انجام فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی باید به آموزه‌های قرآنی نیز توجه کنیم.
وی اسلام را دین صلح، برادری، برابری و اعتدال دانست و گفت: تأکید اسلام و قرآن بر اعتدال و نرفتن به سمت افراط‌گرایی است.
داتوک عبداللطیف میراسا بر اتحاد و وحدت مسلمانان جهان تأکید کرد و افزود مسلمانان باید به رهبران خود راه وحدت را بیاموزند.
قرآن؛ بهترین عامل وحدت مسلمانان
وی قرآن را بهترین عامل برای وحدت میان مسلمانان دانست و ابراز اطمینان کرد که مسلمانان به برکت قرآن می‌توانند با هم متحد باشند، رفاقت کرده و در مسیر درست حرکت کنند. بین مسلمانان تفاوت خیلی کمی وجود دارد، اما باید روی اشتراکات که بسیار زیاد است تأکید کرد و قرآن عامل اتحاد مسلمانان است.
علی محمد سابقی نیز ضمن تأیید صحبت‌ها و نظرات عبداللطیف، اشاره کرد که دشمنان اسلام امروزه با توسل به حربه‌های گوناگون به دنبال ایجاد تفرقه بیشتر بین مسلمانان هستند و ما باید با تمسک به قرآن کریم و محور قرار دادن این کتاب الهی در برابر توطنه‌های آنان ایستادگی کنیم. امروزه جهان اسلام از سوریه و عراق و لیبی و یمن گرفته تا سایر بلاد در آتش تفرقه می‌سوزند و وظیفه همه مسلمانان است که با آگاهی‌بخشی مانع رسیدن دشمنان به اهداف پلیدشان باشند.
در پایان این دیدار پس از نمایش چند قرآن نشریافته توسط مرکز یایاسان رستو و معرفی بخش فروشگاهی این مؤسسه، طرفین هدایایی را به صورت متقابل به یکدیگر اهدا کردند.

برنامه مشترک قرآنی؛ هدفی والا برای همکاری ایران و مالزی + عکس 
 
برنامه مشترک قرآنی؛ هدفی والا برای همکاری ایران و مالزی + عکس

برنامه مشترک قرآنی؛ هدفی والا برای همکاری ایران و مالزی + عکس
captcha