جنجال بی‌احترامی سعودی‌ها به نسخه‌های قرآن
کد خبر: 3535137
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

جنجال بی‌احترامی سعودی‌ها به نسخه‌های قرآن

گروه بین‌الملل: درحالی که انتشار عکس‌هایی از بی‌حرمتی سفارت عربستان در مراکش به قرآن و کتب دینی بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است؛ عربستان از این هتک حرمت شانه خالی کرد.

جنجال بی‌احترامی سعودی‌ها به نسخه‌های قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری هافینگتن پست، پس از انتشار تصاویری از نسخه‌های قرآن تل‌انبار شده در محل سفارت عربستان در مراکش که نشان می‌داد این نسخه‌های کلام‌الله نزدیک زباله‌دانی رها شده‌اند، مراکشی‌ها نسبت به این هتک حرمت واکنش نشان داده و این اقدام سعودی‌ها را محکوم کردند.
رسانه‌های مراکشی دیروز، 11 مهر با انعکاس خبر این توهین سعودی‌ها خواستار پاسخ مسئولان سفارت عربستان در رباط شدند.
پس از بازتاب وسیع این بی‌حرمتی، سعود‌ی‌ها در گزارشی مدعی شدند که در پی بارش باران و آسیب‌دیدگی محل نگهداری قرآن و کتاب‎های دینی قدیمی، مسئولان سفارت از کارگران خواسته بودند این کتاب‌ها را به مکانی امن منتقل کرده و بسوزانند.
مقامات سعودی در سفارت، در واکنشی شتاب‌زده از پذیرش قصور خود شانه خالی کرده و تقصیر این حرکت شنیع را به گردن کارگران مراکشی انداختنه و مدعی شدند: کارگران این کتاب‌ها را به نزدیکی محل جمع‌آوری زباله منتقل و از سوزاندن آن‌ها خودداری کرده‌اند.
 سفارت عربستان در مراکش نیز مدعی شد، این افراد با انتشار عکس نسخه‌های تل‌انبار شده قرآن در شبکه‌های اجتماعی قصد تخریب وجهۀ سفارت را داشته‌اند.
توهین سعودی‌ها به کلا‌م‌الله مجید درحالی صورت می‌گیرد که آل‌سعود که سرزمین خود را مهد اسلام و نزول وحی می‌خواند، مدت‌ها است در عمل، ارزشی برای تعالیم قرآنی و اسلامی قائل نیست کما اینکه این داعیه‌داران خادم‌الحرمین به انحاء مختلف بیشترین ظلم و ستم را در حق مسلمانان روا داشته و با حمایت‌های بی‌دریغ مالی و معنوی از تروریست‌های تکفیری، بدترین و شنیع‌ترین شرایط را در کشورهای سوریه، عراق و یمن رقم زده‌اند.

جنجال بی‌احترامی سعودی‌ها به نسخه‌های قرآن

جنجال بی‌احترامی سعودی‌ها به نسخه‌های قرآن
captcha