عزاداری صحیح برای امام حسین(ع)، مسئولیت‌پذیری را میان مردم گسترش می‌دهد
کد خبر: 3536321
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
آیت‌الله ایمانی:

عزاداری صحیح برای امام حسین(ع)، مسئولیت‌پذیری را میان مردم گسترش می‌دهد

گروه سیاسی:‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه عاشورا باید ایمان و باور مردم را تقویت كند، جان كلام این حماسه را مسئولیت‌پذیری دانست و گفت: عزاداری امام حسین(ع) باید مسئولیت‌پذیری را در میان مردم گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 16 مهر در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره كرد و گفت:  عاشورا حادثه نیست بلكه جریان است و نباید اجازه داد كه عاشورا در سال 61 باقی بماند چرا كه این حماسه یك جریان از سال 61 هجری قمری تا به امروز است و اگر ریشه‌یابی کنیم عاشورا از غدیر شروع شده تا به امروز ادامه دارد لذا همیشه زنده است و همه جا کربلا است؛ مهره‌ها جابه جا می‌شود و باید مهره‌ها را بشناسیم و بصیرت لازم در ارتباط با مهره‌ها پیدا کنیم و درباره اندیشه‌ها و مجری‌های اندیشه‌ها بصیرت به‌دست بیاوریم.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد:‌ باید بدانیم که یک روز شمربن ذی الجوشن و عمربن سعد است که در صحرای کربلا بوده و امروز چهره‌ها ممکن است هم در داخل کشور و هم در خارج کشور تغییر كند لذا باید مهره‌ها راشناخت و ببنیم این مهره‌ها مجری کدام اندیشه است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه عاشورا باید ایمان و باور مردم را تقویت كند، گفت: قبل از محرم و بعد از محرم باید اعتقادات مردم تغییر پیدا کرده باشد و گویندگان، مداحان و جلسات عزاداری ما باید این مهم را انجام دهند.

جان کلام در قصه عاشورا مسئولیت‌پذیری بود
وی با تصریح اینكه جان کلام در قصه عاشورا مسئولیت‌پذیری بود وگرنه امام حسین(ع) هم مثل آقازاده‌های آن روز گوشه عافیت را می‌گرفت و آقایی هم داشت و زندگی او هم منظم‌تر از همه بود، گفت: مسئولیت‌پذیری، امام حسین(ع) را به کربلا آورد و شهادت به وجود آمد و این روح مسئولیت‌پذیری باید در مردم زنده و تقویت شود .
آیت‌الله ایمانی اعتقاد دارد كه آنچه امروز دشمن در جنگ نرم دارد دنبال می‌كند، بی‌تفاوت ساختن مردم است و ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم عاشورا را زنده نگه داریم باید مسئولیت‌پذیری را در جامعه تقویت کنیم؛ دشمن می‌خواهد مردم بی تفاوت باشند و دشمن کارش ایجاد روحیه بی تفاوتی است لذا عزاداری امام حسین(ع) باید مسئولیت‌پذیری را در میان مردم گسترش دهد و ایجاد كند .

مرزهای جغرافیایی مانع از دفاع از ارزش‌ها نیست
امام جمعه شیراز در ادامه ضمن یادآوری سالروز شهادت سردار شهید حسین همدانی در دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) گفت: مسئله دفاع از مقدسات و ارزش‌ها و دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع)؛ مسئله‌ای است که مرزهای جغرافیایی دنیای اسلام هم مانعی برای آن‌ها نیست.
وی افزود: قداستی که امروز ما برای مکه، مدینه، نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، مشه ، حرم مطهر حضرت زینب(س)، حرم مطهر حضرت فاطمه(س)، حرم مطهر حضرت معصومه(ص)، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و سایر حرم‌های مطهر قائلیم، یک باور و اعتقاد است و به مرز وابسته نیست و اگر روزی مکه و مدینه مورد هجوم دشمن قرار گرفت ما مدافع آن هستیم و اگر روزی حرم مطهر مولا امیرالمؤمنین(ع) مورد هجوم قرار گرفت ما مدافع ما هستیم این باور و اعتقاد ماست و با دل و جان و تمام سلول‌های وجودمان این اعتقاد آمیخته است.

اهمیت همكاری با ناجا در عرصه مبارزه با جرایم در فضای مجازی
آیت‌الله ایمانی همچنین هفته نیروی انتظامی را گرامی‌داشت و گفت: نیروی انتظامی نیرویی است که امنیت جامعه را عهده‌دار است و همیشه در جامعه و در میان مردم حضور دارد و طبیعتاً مسئولیت‌های فراوانی عهده‌دار است  و انجام این مسئولیت‌ها بدون همکاری و همراهی مسئولین و مردم میسر نیست و باید هم مسئولین و هم مردم آنان را یاری دهند به ویژه اینکه امروز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مفاسد بسیار بزرگ اخلاقی و اقتصادی در حال شکل‌‌گیری است و طبعاً آن‌ها مسئول پیگیری هستند و این نیاز به حمایت دارد.
امام جمعه شیراز اظهار كرد: امروز در مسئله اقتصادی، قاچاق به‌عنوان یک عامل برای از بین بردن اقتصاد یک مملکت و کشور مطرح است و دشمنان ما حساب شده قاچاق را به سمت و سوی کشور ما می‌فرستند، مبارزه با قاچاق که وظیفه نیروی انتظامی است به کمک دولت و مردم احتیاج دارد و این‌جاست که حمایت مردم و حمایت مسئولین از این نیرو هم در بعد امنیت اقتصادی، امنیت اخلاقی، امنیت فرهنگی و امنیت اجتماعی ضرور و لازم است .

مواضع آمریكا در وقایع اخیر منطقه آشكار شد
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع اخیر منطقه اشاره كرد و گفت: در این ایام مواضع آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی که مدت‌های زیادی کوشش می‌کردند مخفی نگه دارند، دارد آشکار می‌شود زمانی که ارتش سوریه پیشرفت‌های منظمی در حلب پیدا می‌کند و ارتش عراق در موصل به پیروزی می‌رسد ، آمریکا دستپاچه می‌شود و شروع می‌کند مطلبی که سال‌های سال مخفی نگه داشته بود ناشیانه آشکار می‌کند چنانچه در این ایام شاهد حمایت آشکار آمریکا از گروه‌های تروریستی هم در سوریه، هم عراق و هم افغانستان بودیم.
به گفته وی، دومین کاری که آمریکا انجام داد مانع‌تراشی بر سر پیشرفت ارتش‌های کشور سوریه و عراق بود چنانچه مشاهده می‌كنیم آمریكا بر سر راه ارتش سوریه مانع ایجاد می‌کند هم مانع  جهانی و هم مانع منطقه‌ای و فضا را برای رشد و حرکت ارتش به هم می‌ریزد.

انتقاد از حمایت‌های آمریكا از رژیم كودك‌كش آل سعود
آیت‌الله ایمانی، حمایت‌های بی چون و چرای آمریكا را از دولت کودک‌کش عربستان سعودی در قبال حملات وحشیانه‌ای که به یمن دارد و همچنین بمبباران کور هوایی که دارد انجام می‌شود، را یادآور شد و ادامه داد: عجیب آمریکا به دست و پا افتاده است و موقعی که می‌بیند یمنی‌ها کشتی جنگی اماراتی را هدف قرار می‌دهند  و ارتش سوریه دارد جلو می‌رود  و ارتش عراق دارد پیروز می‌شود، آمریکا شروع به دست و پا زدن می کنند و این نشان می‌دهد که امریکا قابل اعتماد نیست.
وی اضافه كرد: ما نمی‌خواهیم باور کنیم بعضی‌ها حاضر نیستند بی اعتمادی به آمریکا را باور کنند و هنوز امید به آمریکا دارند. در کشور خودمان هم شاهدیم كه پیش از این، بنا بود تحریم‌ها را بردارند لذا برجام تمام و اجرایی شده اما بانک‌ها به مجردی که می‌خواهند کاری انجام دهند، آمریکا آن‌ها را تهدید می‌کند و اجازه نمی‌دهد و این نشان می‌دهد که دشمن، دشمن است و دارد دشمنی می‌کند و ما باید توجه لازم به دشمنی‌های دشمن داشته باشیم.

مسئولان در مبارزه با فیش‌های نجومی مصالح افراد را فدای مصالح جامعه نكنند
امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به نظر كمیسیون اصل 90 مجلس و سایر نهادهای بازرسی درباره فیش‌های نجومی اشاره كرد و خطاب به مسئولان گفت: مسئولان مصالح جامعه را فدای مصالح چند نفر نكنند و جامعه و مردم مصلحتشان عزیزتر از چند نفر است؛ روزی گفتند صاحبان فیش‌های نجومی 950  نفرند و یک روزی هم گفتند 12 نفرند، بنا نگذارند و قضایا را رفو كنند چرا كه افراد فدای جامعه شوند بهتر از این است كه جامعه فدای افراد شود و باید اجازه داد تا مردم به نظام اعتماد داشته باشند.
وی با تأكید بر اینكه حفظ اعتماد مردم برای نظام بزرگ‌ترین سرمایه است، گفت: باید تلاش شود تا این اعتماد به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه در جامعه حفظ شود. رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما دنبال جابه جایی نیستیم که شما می‌خواهید این افراد را جا به‌جا کنید، این‌ها بدهکار بیت‌المال هستند و بدهی را به بیت‌المال بپردازند و اگر خیانت عمدی بوده مجازات شوند ولی برخورد دیگری به مسئله می‌شود و نشانه‌هایی به واسطه خبرهای رسانه‌ها در دست است که گویا این وسط خبر دیگری است.
captcha