حضور 200 گردشگر خارجی در مراسم تاسوعا و عاشورای اشکذر
کد خبر: 3536914
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

حضور 200 گردشگر خارجی در مراسم تاسوعا و عاشورای اشکذر

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشکذر گفت: 200 گردشگر خارجی از 16 کشور در مراسم عزاداری سنتی تاسوعا و عاشورای حسینیه سفید اشکذر حضور می‌یابند.

سیدمحمدجعفر میرجلیلی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، اظهار کرد: حدود 200 نفر از گردشگران خارجی از 16 کشور هلند، بلژیک، سوئیس، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، چین، هند، سنگاپور، تایوان و ... در مراسم عزاداری سنتی تاسوعا و  عاشورای حسینیه سفید اشکذر حضور یافته و از نزدیک شور عزاداری محبان آن حضرت را در آئین‌های سنتی و مراسم نخل برداری به نظاره می‌نشینند.
میرجلیلی یادآور شد: هر ساله مراسم آئینی سنتی عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در حسینیه  سفید اشکذر  باشکوه و عظمت بی‌نظیری برگزار می‌شود.
وی افزود: مراسم روز عاشورا پس از اقامه نماز صبح با برنامه سنتی جوش دوره آغاز و با  روضه خوانی، زیارت عاشورا و اقامه نماز ظهر ادامه می‌یابد، سپس عزاداران پشت یک علم و یک صدا  به سینه زنی و عزاداری می‌پردازند و در ادامه  تعزیه خوانی، تعزیه گردانی و مراسم  نخل‌برداری برگزار خواهد شد.
میرجلیلی گفت: در پایان کاروان شام غریبان، پس از اقامه نماز مغرب و عشا با عبور از کوچه‌های تاریک شهر مصائب سفر اسارت کودکان و اهل بیت امام حسین (ع) را به نمایش می‌گذارند.
وی ادامه داد: برای اولین بار در سال گذشته گروهی از گردشگران خارجی به صورت ساماندهی شده در روز عاشورا در حسینیه سفید حضور یافتند که این تعداد در محرم امسال به بیش از دو برابر افزایش یافته است.  
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر هدف از حضور گردشگران خارجی در این مراسم را  انتقال پیام عاشورا و فرهنگ حسینی و شیعی و نمایاندن عظمت عزاداری در آیین تشیع دانست.
captcha