برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شب عاشورا با حضور رهبر انقلاب
کد خبر: 3537343
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شب عاشورا با حضور رهبر انقلاب

گروه سیاسی: در شب عاشورای حسینی، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، قشرهای مختلف مردم و جمعی از مسئولان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در شب عاشورای حسینی، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، قشرهای مختلف مردم و جمعی از مسئولان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عالی در سخنانی، «غیرت» را صفتی برجسته و متعالی خواند و با اشاره به مواردی از سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام و غیرت و قاطعیت آن بزرگواران در اجرای احکام و حدود خداوند، حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام را مظهر غیرت الهی در ایستادگی مقابل انحرافهای آشکار دانست و گفت: اگر قیام امام حسین علیه‌السلام نبود، از اسلام چیزی جز اسمی باقی نمی‌ماند و مهمترین درس این قیام تاریخی، لزوم پیوند جامعه اسلامی با رهبری و امامت الهی و حفظ غیرت دینی و روحیه انقلابی در مردم است.
در این مراسم همچنین آقایان قاضوی و کریمی به ذکر مصیبت حضرت امام حسین علیه‌السلام و نوحه‌خوانی پرداختند.
مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تا پنجشنبه ۲۲ مهر (یازدهم محرم) در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.
captcha