گلزار شهدای پلدختر؛ میزبان شام غریبان عاشورائیان
کد خبر: 3537490
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

گلزار شهدای پلدختر؛ میزبان شام غریبان عاشورائیان

گروه اجتماعی: گلزار شهدای شهرستان پل‌دختر شامگاه چهارشنبه، 21 مهرماه میزبان شام غریبان عاشورائیان بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مراسم شام غریبان شهدا و اسرای دشت کربلا، شامگاه چهارشنبه، 21 مهرماه، با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و مردم شهرستان پلدختر در محل گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.
بنابراین گزارش؛ این مراسم به‌همت و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر و هیئت جوانان ثارالله مسجد اعظم، این شهرستان برگزار شد.
فریدون کاوه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر، در مراسم شام غریبان عاشوراییان که در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، فراموشی را یکی‌از خصوصیات انسان دانست و گفت: غفلت و سرگرم شدن به زندگي روزمره معمولاً گذشته را از ياد مي‌برد.
وی ادامه داد: برگزاري ايام خاصي همچون شام غريبان با رويكرد فرهنگ عاشورايي رزمندگان يادآوري رشادت‌ها و ايثارگري‌هايي كه در آن دوران توانست در زمينه‌هاي مختلف معادلات جهاني را نسبت به انقلاب و جنگ تحميلي ايران بر هم زند و منجر به تسليم شدن دشمنان تا دندان مسلح و تئوري پردازان انقلابي و نظامي در برابر ايثار رزمندگان و مردم سلحشور ايران كه تجلي‌گر حاكميت ايمان و اعتقاد به خدا و رهبري بودند، گردد،  از لحاظ فرهنگي و آموزشي بسيار مهم است و با هدف يادآوري و انتقال آن ارزش‌ها از نسلي به نسل ديگر برگزار و جزء تاريخ يک ملت محسوب می‌شود.
کاوه تصریح کرد: نسل جديد بايد بداند آسايش و امنيت امروز او مرهون چه ايثارگري‌ها، فداكاري‌ها و شهادت‌هاست، ايثار و شهادتي كه در قرآن و لسان اهل‌بيت(ع) گزينش مرگ متكي بر شناخت و بر مبناي اختيار در مبارزه عليه موانع تكامل بشري است كه شهيد و ايثارگر با شعور آن را انتخاب کرده و روحيات يك ملت را تضمين می‎کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر افزود: شهادت مكتب سازنده‌اي است كه شگرف‌ترين اثرات بر آن مرتبط است، در اين صورت است كه ملت ما با ارزش گذاري بر حركت شهدا و مقابله با فرصت‌طلبان، اجازه كوچكترين استفاده ابزاري از آنان را براي مقاصد سياسي و اقتصادي خود نخواهد داد و حركت در راستاي توسعه «فرهنگ ايثار و شهادت» يكي از نشانه‌هاي بارز آن است.
captcha