استقبال مفتی مصر از قطعنامه یونسکو درباره مسجدالاقصی
کد خبر: 3537861
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

استقبال مفتی مصر از قطعنامه یونسکو درباره مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: «شوقی علام» با صدور بیانیه‌ای از قطعنامه اخیر سازمان بین‌المللی یونسکو مبنی بر نبود پیوند میان یهودیت با مسجدالاقصی استقبال کرد.

استقبال مفتی مصر از قطعنامه یونسکو درباره مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «شوقی علام»، مفتی اعظم مصر، از قطعنامه شورای اجرایی سازمان یونسکو مبنی بر این که مسجدالاقصی مکان مقدس مختص به مسلمانان است و هیچ پیوندی میان یهودیت و این مسجد وجود ندارد، استقبال کرد.
وی گفت: ملت‌های عربی و اسلامی باید قطعنامه یونسکو را مغتنم شمرده و برای حقانیت مالکیت مسلمانان بر قدس و مسجدالاقصی و دفاع از مسئله ابدی امت اسلام که قدس و برپایی یک دولت مستقل فلسطینی است، تلاش کنند.
شوقی علام در این بیانیه با اشاره به این‌که فلسطین هسته درگیری‌های خاورمیانه است، تأکید کرد: مسئله فلسطین باید به شکل عادلانه‌ای همراه با حفظ حقوق تاریخی ملت فلسطین حل شود.
وی در ادامه از تمام سازمان‌های بین‌المللی و در رأس آن‌ها سازمان ملل متحد، شورای امنیت و سازمان‌های عربی و اسلامی خواست که تلاشی جدی برای حل مسئله فلسطین، برپایی یک دولت مستقل فلسطین و پایان رنج و محنت ملیون‌ها زن و کودک بی‌پناه این کشور انجام دهند.
لازم به ذکر است، شورای اجرایی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو)، اخیرا با صدور قطعنامه‌ای مسجد الاقصی را یک مکان مقدس اسلامی و ویژه برای عبادت مسلمانان معرفی کرد.
این طرح با رأی مثبت ۲۴ کشور به تصویب رسید، اما ۶ کشور از جمله آمریکا و انگلیس به آن رأی منفی دادند ضمن اینکه ۲۶ کشور نیز از رأی‌دادن به آن خودداری کردند.
سازمان یونسکو در این قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواست از عملیات اشغالگرانه خود علیه مسجدالاقصی دست کشیده و آن را به وضعیت قبل از سال 1967 میلادی بازگرداند.
این شورا با اشاره به جایگاه عبادی ویژه مسجدالاقصی برای مسلمانان و اهمیت حفظ ورودی‌های آن از جمله باب المغاربه و دیوار البراق تأکید کرد: اسرائیل باید به اداره اوقاف اسلامی اردن اجازه حفظ و بازسازی مسجد را آن گونه که قبل از سال 1967 بوده است، بدهد و از دخالت‌های بی‌مورد خود در این زمینه پرهیز کند و مقامات اسرائیل باید از هرگونه عملیات کاوش و حفاری در بنای این مسجد دست بردارند.
این شورا در ادامه، ممانعت اسرائیل از حضور فلسطینی‌ها در مساجد و کلیساهای خود و اقدامات این رژیم علیه مسلمانان و مسیحیان را محکوم کرد.
captcha