افشای چهره مسیحیت صهیونیستی هدف اصلی فیلم «فهرست مقدس» است
کد خبر: 3538159
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس»:

افشای چهره مسیحیت صهیونیستی هدف اصلی فیلم «فهرست مقدس» است

گروه هنر: به گفته محمدامین همدانی، در فیلم انیمیشن «فهرست مقدس» سعی شده چهره‌ای واقعی مسیحیت صهیونیستی نشان داده شود تا مظلونمایی که آنها در سینما در پیش گرفته‌اند خنثی شود.

محمدامین همدانی، کارگردان فیلم انیمیشن «فهرست مقدس» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این‌که نام یک فیلم باید در مخاطب ایجاد انگیزه کند، اظهار کرد: یک واقعیت تاریخی وجود دارد که قبل از اسلام رخ داده و مورد تایید مورخان نیز است. در این واقعه مسیحیان یک شهر به خاطر ایمانشان سوزانده و عده‌ای زیادی از بیگناهان در آتش خشم کافران کشته شدند. این اتفاق وحشتناک محور اصلی انیمشن «فهرست مقدس» را تشکیل می‌دهد. این کار یک اثر 80 دقیقه‌ای است که سازمان فرهنگی هنر اوج آن را تهیه کرده است. در ضمن در این فیلم انیمیشن برای نخستین بار در کشورمان بیش از ۵۰ درصد افکت‌های صوتی در «فولی استیج» توسط آرتیست‌ها شبیه‌سازی و انیمشین در یک فضای آکوستیک ضبط‌ شده است. 

وی افزود: درباره ایده اولیه این فیلم سینمایی هم باید بگویم برای اولین بار مرحوم فرج‌الله سلحشور طرح این کار را ریخت، اما وقتی ایده به دست ما رسید ما یک بازنویسی اساسی پیرامون آن انجام دادیم و بر طبق همین تغییرات نیز، هومن فاضل فیلمنامه کار را به رشته تحریر درآورد در نگارش فیلمنامه این کار سعی شده با استفاده از یک قصه دراماتیک و تاریخی، واقعیتی تاریخی روایت شود، زیرا می‌خواستیم «فهرست مقدس» بتواند در کنار بیان یک واقعه تاریخی در جذب تماشاگر هم موفق باشد.


فهرست مقدس

این فیلمساز در پاسخ به این سؤال که برای  ساخت انیمیشن «فهرست مقدس» چه هدف‌هایی نشانه‌گذاری شده است، گفت: مهم‌ترین موضوعی که در این کار به دنبال آن هستیم نشان دادن چهره مسیحیت صهیونیستی است که این روزها به شدت رایج شده؛ پدیده شومی که شگل گرفته تا در مقابل اسلام صف آرایی کند. در ضمن در این فیلم سعی داریم به قرابت اسلام و مسیحیت اشاره کنیم؛ ویژگی که صهیونیسم به شدت از آن می‌ترسد و به نوعی سعی می‌کند رابطه اسلام و مسیحیت همیشه تیره و تاریک باشد، همچنین پرداختن به مفاهیمی چون انتظار از دیگر آموزه‌هایی است که در این سریال ما به روی آن تاکید داشته‌ایم. 

این فیلمساز تأکید کرد: نکته دیگر این‌که می‌خواستم بگویم آنچه در این انیمیشن اتفاق می‌افتد یک هلوکاست واقعی است که همه مورخان بزرگ به روی آن تاکید دارند و صهیونیسم بین‌الملل نیز عامل این جنایت بوده‌ است. این در حالی است که بنگاه‌های صهیونیستی به واسطه سینما دائما در پی مظلوم‌نمایی هستند تا چهره واقعی خود را از دیده جهانیان مخفی کنند.


فهرست مقدس

همدانی ادامه داد: قبل از اینکه درباره نمایش این فیلم در داخل برنامه‌ریزی انجام شود به اکران‌های خارجی آن اندیشیده بودیم. در همین راستا اکران کار در کشورهای عربی از آذرماه آغاز خواهد شد. همیچنین همزمان با کشورهای عربی در برخی ایالت‌های آمریکا نیز این فیلم روی پرده خواهد رفت. درباره حضور در جشنواره‌های خارجی باید بگویم که این کار در جشنواره‌های متعددی تا به امروز حضور داشته و جوایز بسیاری هم کسب کرده است. این اتفاق در آینده نیز ادامه خواهد داشت، چون می‌خواهیم با حضور گسترده «فهرست مقدس» در جشنواره خارجی بیشتر افشاگر چهره صهیونیست‌ها باشیم. 

این فیلمساز انیمیشن در پاسخ به این سؤال که ما تا چه حد قادریم با زبان سینما، آرمان‌های انقلابی خود را در دنیا تبلیغ کنیم؟ تصریح کرد: به نظر من انیمشین هیچ مرزی نمی‌شناسد برای همین ما به واسطه این ابزار قادریم جایگاه مناسبی در گفتمان جهانی به واسطه انیمیشن برای خود پیدا کنیم تا در سایه چنین اتفاقی به چیزی که در پی آن هستیم دست پیدا کنیم. به توضیح فوق باید اضافه کنم که انیمشین به لحاظ تبلیغی می‌تواند از سینمای حرفه‌ای نیز موثرتر عمل کند، چون محدودیت‌هایی که در سینمای داستانی وجود دارد در انیمیشن مشاهده نمی‌شود، همچنین انیمیشن این قدرت را دارد که علاوه بر شکل تدافعی کارکرد تهاجمی نیز داشته باشد.


فهرست مقدس

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بحث بودجه در چنین کارهایی اینگونه توضیح داد: هزینه‌ای که برای ساخت این کار در نظر گرفته شده بسیار معقول است. با این توضیح باید بگویم که رقم بالغ بر یک میلیارد تومان صرف ساخت این کار شده است که در مقایسه با کاارهای مشابه داخلی بسیار رقمی معقول‌تر دارد. در ضمن باید بگویم که برای ساخت این مجموعه ما از وسایل اجاره‌ای نیز استفاده کردیم، چون اگر می‌خواستیم آنها را خریداری کنیم بسیار هزینه‌ها بالا می‌رفت. 

کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس» متذکر شد: به نظر ما آن چیزی که در صنعت انیمیشن ما را آزار می‌دهد محدودیت‌های مالی نیست، بلکه نداشتن اخلاق حرفه‌ای است که باعث شده ما با مشکلات عدیده‌ای در این حوزه رو به رو باشیم. چون برخی مواقع می‌بینیم پول برای تولید وجود دارد، اما به واسطه نداشتن برنامه، آن پول‌ها در جاهایی خرج شده که هیچ دستاوردی برای کار در پی نداشته باشد. 

همدانی در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: همانگونه که گفتم اکران بین‌المللی کار از آذر آغاز خواهد شد، اما درباره اکران داخلی هم باید بگویم که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بعد از ماه صفر بتوانیم فیلم را روی پرده سینماهای سراسر کشور ببریم.

captcha