آزمون حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در مدارس علمیه خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3538178
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

آزمون حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در مدارس علمیه خوزستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون حفظ قرآن و نهج‌البلاغه ویژه طلاب حافظ قرآن مدارس علمیه استان خوزستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام امیر سیاحی، مسئول قرآن و عترت معاونت آموزشی مرکز مدیریت مدارس علمیه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه بخش قرآن و عترت از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های این قسمت از آغاز فعالیت خود تا الان برگزاری حلقات حفظ قرآن، صوت و لحن و مناجات‌خوانی و مداحی است.

وی با اشاره به اینکه بخش قرآنی در 40 مدرسه علمیه فعال در استان در حال فعالیت است، افزود: 15 مدرسه علمیه در حال برگزاری این حلقات هستند.

سیاحی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه سال جاری مرحله استانی مسابقات قرآن در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان برگزار شد، افزود: این مسابقات ویژه طلاب پایه 2 به بالا حوزه‌های علمیه استان است و در رشته‌های حفظ یک جزء، پنج، ده، پانزده و بیست و کل، صوت و لحن، ترتیل و اذان و دعاخوانی برگزار شد که نفرات برتر آن به مسابقات مرحله کشوری که 12 تا 15 آبان‌ماه در قم برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

مسئول قرآن و عترت معاونت آموزشی مرکز مدیریت مدارس علمیه استان خوزستان همچنین از برگزاری آزمون حفظ قرآن و نهج‌البلاغه خبر داد و ادامه داد: این آزمون ساعت 8 جمعه 30 مهرماه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان برگزار خواهد شد و شرط شرکت در این آزمون حفظ حداقل یک سوم قرآن به صورت ترتیبی است.

سیاحی تصریح کرد: بیش از 150 طلبه حافظ قرآن در مدارس علمیه استان خوزستان در حال تحصیل علوم دینی هستند.

captcha