برگزاری بین‌المللی همایش گفت‌وگو و مناظرات رضوی
کد خبر: 3539665
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
از سال آینده در اردبیل انجام می‌شود؛

برگزاری بین‌المللی همایش گفت‌وگو و مناظرات رضوی

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری بین‌المللی همایش گفت‌وگو و مناظرات رضوی از سال آینده در اردبیل خبر داد.

سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: سعی داریم از سال آینده با برگزاری بین‌المللی این همایش، زمینه حضور محققان و پژوهشگران کشورهای اسلامی را در این برنامه فراهم کنیم.
 وی با اشاره به ارائه پیشنهاد برگزاری بین‌المللی این همایش به بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: امیدواریم این درخواست با موافقت روبرو شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزاری موفق اولین دوره این همایش طی سال گذشته تصریح کرد: امسال همایش ملی گفتگو و مناظرات رضوی با استقبال بی نظیری مواجه شد چنانچه بالغ بر ۴۴۵ پژوهشگر رضوی برای این همایش مقالات خود را ارسال کرده بودند.
وی تعداد مقالات رسیده به این همایش را ۲۵۴ اثر برشمرد و تاکید کرد: استارت برگزاری همایش علمی و پژوهشی مناظرات رضوی در سال ۹۳ و در زمان برگزاری برنامه چاوشی خوانی رضوی زده شد و استقبال از این همایش نشان داد می تواند برنامه موفقی در بحث پژوهشی و علمی باشد.
اسحاقی با اشاره به داوری آثار رسیده به این دوره از همایش ملی گفتگو و مناظرات رضوی از سوی داورانی از علمیه قم، تهران و اردبیل عنوان کرد: در ابتدا ۱۰۰ مقاله برتر انتخاب و از بین این آثار هشت مقاله به نیت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
در این همایش از کتاب نسبم رضوان چکیده مقالات راه یافته به همایش علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی با حضور امام جمعه اردبیل، رییس بنیاد مناظرات رضوی و... رونمایی شد.
captcha