واکنش دارالفتوای مصر به بستن مساجد ایتالیا
کد خبر: 3540037
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

واکنش دارالفتوای مصر به بستن مساجد ایتالیا

گروه بین‌الملل: دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای، تعطیلی 5 مسجد در ایتالیا از سوی مقامات این کشور را محکوم کرد و این تصمیم را اقدامی در جهت برانگیختن احساس نفرت و خشونت علیه مسلمانان دانست.

واکنش دارالفتوای مصر به بستن مساجد ایتالیا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌سانی «watny1.com»، دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر دیروز، اول آبان‌ماه، با صدور بیانیه‌ای اقدامات مقامات ایتالیا در بستن پنج مسجد، منع مسلمانان از انجام شعائر دینی و هشدار برای بستن مراکز اسلامی شهر رم، پایتخت این کشور را به شدت محکوم و اعلام کرد: این‌گونه تصمیمات باعث برانگیختن نفرت و خشونت علیه مسلمانان در جوامع غربی و تحریک علیه آنان و همچنین تشویق دیگران به اِعمال تبعیض علیه مسلمانان می‌شود.
دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در این بیانیه، از ایتالیا و جوامع غربی خواست که به مسلمانان و کشورهای غربی اجازه دهند که شعائر دینی خود را همچون سایر شهروندان انجام بدهند، زیرا مسلمانان بخشی اصیل و لاینفک از جوامع اروپایی به شمار می‌آیند.
بنابراین گزارش، دیده‌بان اسلام‌هراسی در این بیانیه هشدار داد: تلاش‌هایی که برای ایجاد محدودیت علیه مسلمانان در زمینه انجام شعائر دینی صورت می‌گیرد، باعث می‌شود که بسیاری از مسلمانان مواضع دشمنانه‌ و کینه‌توزانه‌ای علیه جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، به کار گیرند.
این مرکز تأکید کرد: از خود بیگانگی و تبعیض منفی که برخی از مسلمانان در اروپا با آن مواجه‌ هستند، از آن‌ها طعمه‌ای برای گروه‌های افراط‌گرا و خشونت‌طلب ساخته که از این وضعیت‌ آن‌ها برای انجام عملیات تروریستی در بطن آن دولت‌ها سوءاستفاده می‌شود. بنابراین بایستی جوامع اروپایی برای مقابله با این آزار و اذیت که مسلمانان با آن رویه‌رو می‌شوند، تلاش کنند.
دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در این بیانیه از کشورهای غربی خواست که سیاست‌ها و برنامه‌هایی را برای ادغام بیشتر مسلمانان به‌کار گیرند و تأکید کرد: مسلمانان اروپا و ایتالیا بخشی جدایی‌نا‌پذیر از جوامع غربی هستند.
این مرکز در پایان از دولت‌ها و مؤسسات غربی که با افراط‌گرایی و گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کند، خواست که نسبت به خطر گفتمان نژاد‌پرستانه و تحریک‌آمیز علیه مسلمانان در غرب بر حذر باشند.
صدها نفر از مسلمانان ایتالیا، روز جمعه، 30 مهرماه، در اعتراض به تعطیلی 5 مسجد در پایتخت این کشور، نماز جمعه را مقابل بنای تاریخی «کولسیوم» رم اقامه کردند.
تظاهرات‌کنندگان همچنین مرتبط دانستن مسلمانان با افراط‌گرایان را محکوم کردند.
captcha