دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان در زیمبابوه + عکس
کد خبر: 3540155
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان در زیمبابوه + عکس

گروه بین‌الملل: دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در زیمبابوه برگزار شد.

دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان در زیمبابوه + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات، آیین اختتامیه دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان در زیمبابوه با حضور میهمانان داخلی و خارجی شركت‌كننده در این نشست از ایران، آفریقای‌جنوبی، مالاوی و زامبیا و همچنین رهبران دینی شیعه و سنی، مسیحی و ادیان بومی منطقه، اساتید و دانشجویان دانشگاه زیمبابوه و كالج آروپه (وابسته به دانشگاه كاتولیك زیمبابوه) در سالن اصلی كالج آروپه برگزار شد.
آلفرد تومی، معاون اجرایی وزیر ایالتی حراره در سخنرانی خود در این مراسم ضمن قدردانی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این همایش ابراز كرد: متأسفانه سیاست‌های غرب باعث تفرقه پیروان ادیان شده ‌است. چنانچه مردم شكار این سیاست‌ها شوند، امكان گرد‌همایی و دیالوگ و تفاهم میان پیروان ادیان فراهم نخواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه بر خلاف برخی كشورها، همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان به خصوص مسلمانان و مسیحیان در زیمبابوه برقرار بوده ‌است.
آلفرد تومی همچنین ضمن بیان خاطره‌ای از دوران دانش‌آموزی خودش كه در مسجد مسلمانان حضور یافته بود، بیان كرد: آن تجربه هنوز هم در خاطر من هست. اگر مسلمانی آن است، من خود را مثل یك مسلمان می‌دانم.
وی در پایان ابراز امیدواری كرد كه راه‌حل‌های ارائه‌شده در بیانیه نهایی همایش، بتواند از روی كاغذ به مرحله عمل برسد.
بنا بر اعلام این خبر، پیش از سخنزانی آلفرد تومی، معاون اجرایی وزیر ایالتی پایتخت، بیانیه نهایی همایش در 13 بند، ابتدا به هم‌اندیشی گذاشته شد و پس از جلب نظر شركت‌كنندگان و موافقت نهایی آنان، قرائت شد.
در پایان مراسم نیز كتاب «ایران؛ مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» به آلفرد تومی، معاون اجرایی وزیر ایالتی پایتخت اهدا شد.
محسن شجاع‌خانی، رایزن فرهنگی كشورمان در زیمبابوه نیز توضیحاتی در خصوص فرآیند همایش و محتوای مقالات رسیده ارائه داد.
وی در سخنرانی كوتاه خود ضمن سپاس از كمیته علمی و اجرایی همایش، حضار و میهمانان اعلام كرد كه مقالات رسیده در قالب كتابی، به زودی منتشر می‌شود.
همچنین در حاشیه این مراسم، كتاب‌ها و فصلنامه‌های ویژه گفت‌وگوی ادیان (ارسالی از مركز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مركز اسلامی لندن) به نمایش گذاشته شد.


captcha