امارات صاحب کتابخانه دیجیتال قرآنی می‌شود
کد خبر: 3540880
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

امارات صاحب کتابخانه دیجیتال قرآنی می‌شود

گروه بین‌الملل: مؤسسه بین‌المللی «جایزه قرآن دبی» از راه‌اندازی نخستین کتابخانه دیجیتال با هدف بهره‌برداری تمام علاقمندان به پژوهش‌های قرآنی از مطالعات مرتبط به سنت نبوی، اعجاز قرآن و فرهنگ و تمدن اسلامی در اقصی نقاط دنیا خبر داد.

مؤسسه «جایزه قرآن دبی» صاحب کتابخانه دیجیتال می‌شود
غرفه منشورات مؤسسه جایزه قرآن دبی در حاشیه مسابقات قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «خلیج تایمز»، «ابراهیم محمد بوملحه»، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی گفت: این مؤسسه از زمان تأسیس آن در سال 1997 تاکنون 88 عنوان کتاب، رساله، تحقیق و دانشنامه اعلام را در بیش از 144 جلد تدوین و در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن در قالب غرفه‌ای به نمایش گذاشته است.
وی گفت: کتابخانه دیجیتالی که تا پایان سال 2016 ایجاد خواهد شد، شامل کتاب‌های منتشر شده توسط این مؤسسه و مجموعه کتاب‌هایی در زمینه مطالعات قرآنی، سنت پیامبر(ص)، زندگینامه پیامبر اسلام، مطالعات فقه و حقوق اسلامی، فرهنگ اسلامی و همچنین دانشنامه اعلام (درباره زندگینامه افراد شاخص و ممتاز در مسابقات قرآن جایزه دبی) خواهد بود.
بوملحه افزود: علاوه بر تحقیقات و مطالعات انجام شده، این مؤسسه تعدادی از کتاب‌های تاریخی را نیز بازبینی، تصحیح، تأیید و منتشر کرده است و قصد دارد در دو سال آینده 30 کتاب در بیش از 80 جلد منتشر کند.
وی اظهار کرد: کتاب‌های مؤسسه همچنین در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در دسترس عموم قرار گرفته است.
به گفته بوملحه کتابخانه دیجیتال تا پایان سال 2016 م افتتاح خواهد شد و علاقمندان به‌ویژه پژوهشگران خواهند توانست به کتاب‌ها و منابع ارزشمندی دسترسی پیدا کنند. 
captcha