استاندارد یک ضرورت است نه فقط الزام قانونی
کد خبر: 3541696
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
مقدسی تأکید کرد:

استاندارد یک ضرورت است نه فقط الزام قانونی

گروه اقتصادی: نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان ما به سطحی از درک و شناخت نسبت به استاندارد رسیده‌اند که دیگر به استاندارد به عنوان یک الزام قانونی نگاه نمی‌کنند بلکه به این موضوع به عنوان یک ضرورت توجه دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، امروز، 8 آبان‌ماه، در مراسم گرامیداشت روز استاندارد در اراک، که با حضور جمعی از مسئولان استانی و رئیس سازمان ملی استاندارد کشور برگزار شد گفت: تولیدکنندگان ما به سطحی از درک و شناخت نسبت به اهمیت استاندارد رسیده‌اند که دیگر به استاندارد به عنوان یک الزام قانونی نگاه نمی‌کنند بلکه به این موضوع به عنوان یک ضرورت توجه دارند.
وی با اشاره به فعالیت3هزار واحد صنعتی در استان مرکزی، اظهار داشت: امکانات و تجهیزات اداره‌کل استاندارد استان مرکزی برای این میزان واحد صنعتی کفایت نمی‌کند.
مقدسی ادامه داد: از تخصیص912 میلیارد تومان اعتبار به استان در سفر هفته گذشته در سفر رئیس جمهور تشکر می‌کنیم، مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوب است ولی خوب‌تر این است که این مصوبات مورد پیگیری قرار گیرد. مردم باید حلاوت و شیرینی این سفر را بچشند که این موضوع نیز به همت مسئولان بستگی دارد، ما نیز کنار مسئولان هستیم تا ان‌شاءالله مصوبات سفر به نتیجه برسد.
به گزارش ایکنا؛ محمود زمانی‌قمی استاندار مرکزی نیز در این مراسم با تشکر از استقبال با شکوه مردم از رئیس جمهور گفت: مردم علی‌رغم همه مشکلاتی که داشتند به میدان آمدند و رأیی که  24خرداد سال 92 داده بودند را تثبیت کردند، در شهرستان خمین هم مردم با استقبال خود از رئیس جمهور اعلام کردند که انقلاب زنده است و مردم با امام آنها پیشوای کبیر انقلاب و آرمان‌های انقلاب همراه هستند.
وی ادامه داد: استانداردسازی گامی در جهت افزایش رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی است، استاندارد نه تنها شاخص‌های کیفیت را تعیین می‌کند بلکه نسبت به کیفی شدن محصولات واحدهای تولیدی و اقتصادی کمک می‌کند. سازمان ملی استاندارد با قرار گرفتن در حوزه عملیاتی و اجرایی ریاست جمهوری یک دستگاه حاکمیتی به شمار می‌رود.
به گزارش ایکنا؛ ساحل سها، مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این مراسم با تشکر از حضور مسئولان، گفت: بیش از 27هزار استاندارد مدون در کشور وجود دارد. اداره‌کل استاندارد استان مرکزی در شاخص‌های ارزیابی عملکرد عمومی و شاخص‌های تخصصی ارزیابی، به عنوان دستگاه برتر استان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و رتبه اول عفاف و حجاب معرفی شده است.
سها ادامه داد: صنعتگران چرخ قدرتمند ایران اسلامی را به گردش در می‌آوردند، سازمان ملی استاندارد صرفاَ یک دستگاه نظارتی نیست بلکه یک دستگاه اجرایی، حقوقی، قانون‌گذار، پژوهشی و چند فعالیتی به شمار می‌رود.
یادآور می‌شود: در این مراسم از برگزیدگان برتر اولین جشنواره هنری همچنین12 واحد نمونه صنعتی، 6 مسئول کنترل کیفیت، 9واحد ساعی منتخب و دو آزمایشگاه همکار در عرصه استانداردسازی تقدیر شد.
captcha