مدرسه خیرساز رباب(س) در اشتهارد بازگشایی شد
کد خبر: 3542591
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

مدرسه خیرساز رباب(س) در اشتهارد بازگشایی شد

گروه فرهنگی: به‌مناسبت روز دانش‌آموز، مدرسه خیرساز حضرت رباب(س) روز سه‌شنبه، 11 آبان با حضور خانواده‌های معظم شهدا، خیرین و مسئولان استانی در اشتهارد استان البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، خسروساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در آیین افتتاحیه این مدرسه خیرساز، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب آموزشی و تجهیزاتی نیاز به حمایت مسئولان، خیرین و مشارکت‌های اولیا دارد.
وی افزود: نظام تعلیم و تربیت جامعه به ویژه استان البرز برای پاسخ دهی به نیازهای دانش‌آموزان در بخش آموزشی و مسائل تربیتی نیاز به حمایت همه جانبه دلسوزان از این عرصه مهم دارد.
این مسئول ضمن قدردانی از دلسوزی خیرین مدرسه‌ساز در ساخت و آماده سازی فضاهای آموزشی در این استان که با کمبود خاص فضای آموزشی روبرو است یادآورشد: اگر حرکت خداپسندانه خیرین نیک‌اندیش درتامین فضاهای آموزشی در البرز صورت نمی‌گرفت با مشکلات مختلفی از جمله سه یا چند شیفته شدن مدارس روبرو می‌شدیم.
ساکی از خیرین مدارس به عنوان ایثارگران جامعه در عرصه تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: با حرکت معنوی این عزیزان مدارس در مناطقی از استان البرز که با کمبود فضای آموزشی روبرو بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: گسترش فرهنگ مدارس خیری به دلیل نیاز استان به فضاهای آموزشی نیاز به نگاه مهربان خیرین دارد.
ساکی در ادامه به آمار جمعیت 430 هزار نفری دانش آموزان و 40 هزاری فرهنگیان در البرز پرداخت و خاطرنشان کرد: جمعیت دانش‌آموزی این استان با جمعیت 17 استان کشور برابری می‌کند و رشد جمعیت دانش‌آموزی آن نیز به دلیل مهاجرت در سطح بالا قرار دارد.
به گفته وی رشد ساخت و آماده‌سازی مدارس در البرز باید سرعت گیرد زیرا تامین فضا آموزشی و تجهیزات مناسب نقش موثری در ایجاد انگیزه و رشد شاخص‌های کیفیتی تحصیلی دارد.
در ادامه، حسن مهرانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز،گفت: مدرسه خیرساز حضرت رباب(س) توسط یکی از پزشکان خیر به نام محسن هاشمی در منطقه‌ای کم برخوردار از شهرستان اشتهارد احداث شده است.
وی افزود: این مدرسه دخترانه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر با زیربنای 900 متر مربع که 9 کلاسه است ساخته شده است.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز یادآورشد: این خیر نیک‌اندیش برای ساخت این مدرسه 900 میلیون تومان هزینه کرده است.
در این آیین دانش‌آموزان برنامه‌های مختلف فرهنگی - هنری اجرا کردند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به یاد امام و شهدا و سپاس از اقدام خداپسندانه خیرین نیک‌اندیش به اهتزاز در آوردند.
captcha