رسانه‌ها در اربعین منویات رهبری را نصب‌العین قرار دهند
کد خبر: 3545198
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
رایزنی فرهنگی ایران در عراق:

رسانه‌ها در اربعین منویات رهبری را نصب‌العین قرار دهند

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق به مناسبت آغاز راهپیمایی‌های اربعین حسینی، پیامی را به منظور ارائه چند توصیه، منتشر كرد.

پیام رایزنی فرهنگی ایران در آستانه اربعین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در متن این پیام آمده است: در آستانه مراسم اربعین سال 1395 چند ملاحظه فرهنگی و رسانه‌ای را خدمت همه عزیزان به شرح ذیل عرض می‌نماییم:
1- گفتمان اربعین، تنیده‌شده در شعار امسال «إنّی اُحامی اَبداً عَن دینی» است. یعنی گفتمان معنویت و قرآن و دعا و نماز و گفتمان مقاومت و استکبارستیزی و شهادت‌طلبی و مقابله با زورگویان تاریخ و حفظ تمامی ارزش‌های اسلامی.
2- آرمان حسینی، یعنی حفظ وحدت بین مسلمانان و اکنون که اربعین به یک مراسم فراملّی و فرامذهبی و حتی فرادینی تبدیل شده است، توجه به حفظ وحدت بین زائران و خادمان از وظایف فعالان فرهنگی و رسانه‌ای است و اجازه ندهیم با طرح موضوعات حاشیه‌ای، خدشه‌ای به این مراسم وارد شود و یا دشمنان با این اختلاف طمع‌ورزی کنند.
3- فرهنگ والای اسلامی و ایرانی یعنی قدردانی از میزبانان مهربان عراقی که شرف خدمت به زائر امام حسین(ع) را بالاترین رتبه و درجه خود می‌داند. در این شرایط اقتصادی علاوه بر سپاسگزاری با کمک و مساعدت به موکب‌داران عراقی و خدمتگزاران دستگاه امام حسین(ع) در همه سطوح، خود را در این منصب شریک و سهیم بدانیم.
4- کلیه فعالان رسانه‌ای و فرهنگی اربعین، اجرای منویات و تدابیر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) در اربعین امسال را همچون سال گذشته نصب‌العین خود قرار داده و دستورات مراجع و علمای محترم نجف اشرف و قم مقدس در خصوص اجرای قوانین و ضوابط کشور عراق و همدلی و همزبانی و بهره‌برداری کامل معنوی را سرلوحه جدول اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای خود داشته و ان‌شاءالله در این زمینه کوتاهی نخواهند کرد.
5- ملت، دولت، عشایر با صلابت و نیروهای نظامی و امنیتی عراق، علی‌رغم جنگ با داعش، همه و همه برای برگزاری اربعین معنوی و بدون حادثه و بدون خلل و اختلاف تلاش دارند؛ در اجرای این وظیفه به آنان کمک کنیم و کمبودهای زیرساختی احتمالی را صبوری کنیم تا اجر و پاداش بیشتری به دست آوریم.
captcha