به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اسماعیل احمدی، مدیرکل کتابخانههای عمومی کردستان در مراسم تجلیل از مقام کتابدار و فعالان حوزه کتابخوانی که امروز، 22 آبان ماه در مجتمع نور سنندج برگزار شد، به برنامهها و فعالیتهای حوزه کتاب و کتابخوانی این نهاد اشاره و اظهار کرد: در طول سه سال اخیر نهاد کتابخانههای عمومی استان کردستان موفقیتهای خوبی را به دست آورده است.
وی افزود: اصل ماموریتهای این نهاد
انقلابی گسترش کتاب و جذب علاقمندان به کتاب است که سعی کردهایم به بخشی از اهداف
کتابخانهها دست یابیم و امسال هم که سال خواندن کتاب معرفی شده مأموریت ما ترویج
خواندن است سعی کنیم آحاد مردم را به این سمت هدایت کنیم.
مدیرکل کتابخانههای عمومی کردستان با اشاره
به اینکه استان کردستان به واسطه داشتههای فرهنگی خود میتواند در ایران بدرخشد، بیان
کرد: در این راستا کردستان ذخیرهگاه فرهنگی و تمدنی ایران محسوب میشود.
وی با بیان اینکه استان کردستان گل سرسبد
این ذخیره فرهنگی و تمدنی کتاب است، عنوان کرد: پدیدآورندگان کتاب در استان ما کم
نبودهاند و مردم این استان با کتاب مهربان هستند و امروز نیز اقدامات و فعالیتهای
مؤثری در حوزه کتاب در استان انجام شده است.
مدیر کل کتابخانههای عمومی کردستان برگزاری
همایش مترجمان کُرد و جشنواره بهاره کتاب را از جمله اقدامات انجام شده در استان ذکر
و بیان کرد: دومین مرحله جشنواره بهاره کتاب اسفندماه امسال برگزار میشود.
وی افزود: در زمینه جذب و استخدام نیز علیرغم
مشکلات و تنگناهای موجود جزو دستگاه هایی بودیم که شرایط خوبی مهیا شد و در دولت تدبیر
و امید 20 نفر را به سورت ملی استخدام کردیم.
احمدی احداث چهار باب کتابخانه عمومی در
روستاهای نیازمند کتابخانه استان را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد وافزود: پنج باب دیگر
نیز در مرحله صدور مجوز قرار دارد و امید می رود تا پایان امسال این تعداد نیز به نتیجه
برسد.
وی یادآور شد: خریداری بیش از 100 عنوان کتاب بومی را از اتفاقات مهم دیگری انجام شده در این حوزه دانست که در نوع خود بی نظیر است و امیدواریم این روند ادامه و گسترش یابد.