اربعین؛ محور شماره جدید «اكو آو اسلام»
کد خبر: 3546290
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

اربعین؛ محور شماره جدید «اكو آو اسلام»

گروه بین‌الملل: دویست‌وپنجاه‌وهفتمین شماره از ماهنامه انگلیسی‌زبان «اكو آو اسلام» با محوریت اربعین حسینی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

اربعین؛ محور شماره جدید «اكو آو اسلام»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دویست‌وپنجاه‌وهفتمین شماره از ماهنامه انگلیسی‌زبان «Echo of Islam»(پژواک اسلام) به همت بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چاپ و منتشر شد.
در روی جلد این شماره كه در بیش از 120 كشور جهان عرضه می‌شود، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در سال‌های گذشته و جلوه‌های ماندگار زیارت ابا عبدالله الحسین‌(ع) و صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به آن حضرت انتخاب شده است.
این نشریه به مدیرمسئولی حمیدرضا آزادی، مدیرعامل بنیاد اندیشه اسلامی و با رویكردی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منتشر می‌شود كه در این شماره، مقالاتی در خصوص اربعین تهیه و تولید شده است.
از جمله مقالات این نشریه نیز می‌توان به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درگیری‌های سوریه و بحران روابط بین ایران و عربستان سعودی اشاره كرد.
همچنین، با توجه به تقارن انتشار این شماره از مجله با برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس اربعین، در صفحه سوم این شماره عکس‌های برگزیده جشنواره‌های قبلی به همراه پدیدآورندگان آنها به چاپ رسیده است.
دویست‌وبیست‌وهفتمین شماره نشریه «الطاهره»
دویست‌وبیست‌وهفتمین شماره از نشریه خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی عربی‌زبان «الطاهره» نیز با محوریت «شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)» به همت بنیاد اندیشه اسلامی چاپ و منتشر شد.
سرمقاله این شماره با عنوان «زینب (س)؛ زنی که مسیر تاریخ را تغییر داد» به عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) و شخصیت استوار ایشان، اشاره دارد.
«مراسم عزای حسینی پیوند دهنده اجتماع» مقاله‌ای است با موضوع آیین‌های عزای حسینی که باعث ایجاد تماسک و پیوند اجتماعی شده است و روح فداکاری و ایثار را در میان مردم پرورش می‌دهد.
اربعین در کلام رهبر معظم انقلاب
مقاله «اربعین حسینی در کلام رهبر معظم انقلاب» در الطاهره شامل گلچینی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خلال سه دهه گذشته است و در بخشی دیگر، مقاله «زینب ادامه دهنده راه» پیرامون نقش پیام رسانی حضرت زینب و نقش بارز ایشان پس از واقعه کربلا آمده است.
مقاله «زیارت اربعین؛ درس سخاوت» به نقش اربعین در وحدت‌آفرینی میان مردم و ابراز محبت به اهل بیت(ع) اشاره دارد و در مقاله «زنان فلسطینی؛ قربانیان دسیسه‌های اشغال‌گران صهیونیست» نقش زنان فلسطینی در مبارزه با رژیم غاصب و تحمل انواع آزارهای مختلف از سوی سربازان و زندانبانان زن و مرد اسرائیلی و در ادامه آن، نقش زنان اسرائیلی در گسترش فساد در جهان اسلام و جذب جوانان و انحراف آنان بیان شده است.
مقاله «عفت و حجاب از بایدهای احکام شرع اسلامی» به نقش حجاب و عفاف زنان مسلمان در آرامش‌بخشی به جامعه و هدایت جامعه به سوی زندگی سعادتمند اشاره دارد.
امام حسین(ع)؛ انقلابی جاودان در طول تاریخ
آخرین مقاله این شماره نیز با عنوان «امام حسین(ع)؛ انقلابی جاودان در طول تاریخ» به نقش نهضت حسینی در حفظ ارزش‌های اسلامی در طول تاریخ اشاره دارد.
صفحه سوم جلد این شماره نیز به تصاویر برگزیده از دومین جایزه جهانی عکس و فیلم اربعین در سال اختصاص داده شده و صفحه پشت جلد نیز، به پوستر سومین جایزه جهانی اربعین که قرار است به زودی برگزار شود، اختصاص دارد.
«الطاهره» نشریه‌ای خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان است که به همت بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به مدیرمسئولی حمیدرضا آزادی، مدیرعامل بنیاد اندیشه اسلامی و سردبیری حسین سرور منتشر می‌شود.
این نشریه با بیش ‌از 25 سال سابقه انتشار به علاقه‌مندان این مجله پُرمخاطب در داخل و خارج از کشور به ویژه کشورهای عربی عرضه و با بهره‌گیری از نویسندگان بین‌المللی و صاحب نظر در حوزه مسائل خانواده و بانوان و با هدف تبیین جایگاه و نقش زن در خانواده و اجتماع، معرفی نظام حقوقی اسلام در زمینه زن و خانوداه، آشناکردن زنان با آیین همسرداری و روش‌های تربیتی کودکان و همچنین مسائل روز و پدیده‌های مربوطه به زن و خانواده منتشر می‌شود.
بنابر اعلام این خبر، نسخه الکترونیک نشریات اکو آو اسلام و الطاهره به همراه فایل word آنها در سایت  http://www.itfjournals.com قابل دسترسی است.

اربعین؛ محور شماره جدید «اكو آو اسلام»

اربعین؛ محور شماره جدید «اكو آو اسلام»
captcha