آمادگی واحد ترابری حرم عباسی برای انتقال زائران اربعین
کد خبر: 3546902
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

آمادگی واحد ترابری حرم عباسی برای انتقال زائران اربعین

گروه بین‌الملل: بخش ترابری وابسته به آستان مقدس عباسی همچون سایر بخش‌های حرم مطهر تمامی توان خود را برای خدمت‌رسانی به زائران مراسم میلیونی اربعین حسینی به حال آماده‌باش کامل در آورده است.

آمادگی واحد ترابری حرم مطهر عباسی برای انتقال زائران اربعین

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، این بخش در راستای انتقال زائران از مناطق منع آمد و شد، اقدام به برنامه‌ریزی گسترده‌ای نموده و زائران را از این نقاط به مرکز شهر کربلا و بالعکس منتقل می‌نماید.

در همین راستا، واحد ترابری حرم مطهر حضرت عباس(ع) انواع خودروهای سبک و سنگین خود را برای خدمت‌رسانی به زائران بسیج نموده است.

«میثم عبدالامیر»، مدیر بخش ترابری حرم مطهر عباسی، از تدوین برنامه‌ای جامع برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در جریان مراسم میلیونی زیارت اربعین حسینی خبر داد و گفت: بخش ترابری حرم مطهر هماهنگ با فرماندهی عملیات کربلا و بخش ترابری حرم مطهر حسینی، زائران را از مبادی ورودی شهر کربلا به مرکز شهر و بالعکس جابجا می‌نماید.

وی از استقرار خودروهای حرم مطهر در محورهای داخلی و خارجی شهر کربلا و مسیرهای منتهی به این شهر خبر داد و افزود: محور داخلی خدمات این بخش انتقال زائران از منطقه سید جوده تا باب طویریج و تقاطع الضریبه تا تقاطع التربیه را شامل می‌گردد. وی همچنین به خدمات‌رسانی حرم مطهر در محورهای خارجی اشاره نمود و گفت: مهم‌ترین محور خارجی که حرم مطهر در آن حضور دارد، محور قنطره السلام تا ایست و بازرسی «ام الهوا» است.

میثم عبدالامیر، تعداد خودروهای شرکت‌کنننده در این برنامه را 108 دستگاه مینی‌بوس 24 نفره، 19 اتوبوس 45 نفره اعلام نمود و گفت: چند دستگاه آمبولانس و خودرو جمع‌آوری زباله و آتش‌نشانی نیز در این برنامه خدمت‌رسانی می‌نمایند.

وی در پایان از همکاری شرکت کارخانجات «شکر الاتحاد» که تعداد 200 دستگاه تریلر خود را برای انتقال زائران از منطقه قنطره السلام تا نقاط بازرسی خارج شهر جهت بازگشت به استان‌های خود و پشتیبانی از برنامه حرم مطهر بسیج نموده است، خبر داد.
captcha