حضور ایزدی‌‌ها در مراسم اربعین کربلا
کد خبر: 3547164
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

حضور ایزدی‌‌ها در مراسم اربعین کربلا

گروه بین‌الملل: هیئتی از فرقه ایزدی برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) در کربلای معلی حضور یافته است.

حضور فرقه ایزدی‌ها در مراسم احیای اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عراقی «نون»، «هادی نایف الزبیدی»، مسئول هیئت ایزدی حاضر در کربلا گفت: برای احیای مراسم اربعین امام حسین(ع) و حضور یافتن در کنار میلیون‌ها مسلمان که خود را از کشورهای مختلف جهان به کربلای معلی رسانده‌اند، به این شهر آمده‌ایم.
وی با اشاره به اسارت خاندان امام حسین(ع) گفت: دختران و خواهران ما که به دست گروه تروریستی داعش به اسارت گرفته شده‌اند، ما را به یاد اسیران خانواده امام حسین(ع) می‌اندازند، به همین خاطر از اینجا و از جوار بارگاه امام حسین(ع) برای آزادی اسرای خود از دست داعش دعا می‌کنیم.
الزبیدی گفت: ما همه یک ملت هستیم و هیچ دشمنی نمی‌تواند ما را از یکدیگر جدا کند و عشق به وطن و ملت، ما را در کنار یکدیگر جمع می‌کند.
وی افزود: از این که برای زیارت امام حسین(ع) در کربلا و در این فضای معنوی میان زائران اربعین حسینی هستیم، احساس خرسندی می‌کنیم.
الزبیدی در پایان با تأکید بر این که این فرقه ایزدی از حضور در این مکان مقدس احساس افتخار می‌کند، از بخش رسانه آستان مقدس حسینی به خاطر حُسن استقبال و مهمان‌نوازی تشکر کرد و  از خدای متعال خواست که حافظ و نگه‌دار ملت صبور عراق باشد.
یزیدیان، ایزدی‌ها یا ایزدیان (به کردی: Êzidî یا ئێزیدی) اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می‌کنند، آیین آن‌ها، یزیدیه، شاخه‌ای از بهدینانیه‌ است که آمیزه‌ای از عقاید اسرارآمیز و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی‌ است. یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف بر آیین ایزدیان تأثیر گذاشته است.


حضور فرقه ایزدی‌ها در مراسم احیای اربعین حسینی
captcha