به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، علیاوسط هاشمی، استاندار سیستان وبلوچستان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: استان ما میزبان زائرین پاکستانی است که به قصد زیارت کربلا و شرکت در پیادهروی اربعین وارد مرزهای ایران اسلامی میشوند.
وی اظهار کرد: طبق ارزیابیهای صورت گرفته و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد، خدمترسانی به زائرین پاکستانی امسال در حد مطلوب بوده و رضایتمندی خود زوار نیز بیانگر این خدمات مناسب است.
استاندار سیستان وبلوچستان افزود: مشارکت مردمی امسال بسیار چشمگیر و قابل تحسین بود، بطوری که عده زیادی از مردم، از اقشار مختلف، بصورت خودجوش در موکبها مشغول خدمت رسانی به زوار اربعین بودند.
وی ادامه داد: نیمی از زائران پاکستانی از ایالتهای مختلف پنجاب، سند و بلوچستان بصورت پیاده وارد کشور شدند که از ایران با وسیله نقلیه به مرز انتقال داده شدند و امسال با بسیج همه امکانات، بیش از 510 اتوبوس برای انتقال زائران در نظر گرفته شد.
هاشمی با بیان اینکه همه تمهیدات بهداشتی نیز برای تردد زوار اندیشیده شد، عنوان کرد: واکسیناسیون اطفال زیر 15 سال و شناسایی بیماریها نیز در مرز رسمی میرجاوه از زائران بهعمل آمد.