هدفم ثبت برندی کاربردی در سبک زندگی اسلامی بود
کد خبر: 3548190
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کارآفرین مسلمان انگلیسی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

هدفم ثبت برندی کاربردی در سبک زندگی اسلامی بود

گروه بین‌الملل: هدف من از ایجاد شرکت «لحظات اسلامی»، راه‌اندازی برندی تأثیرگذار برای سبک زندگی اسلامی بود که مسلمانان به‌ویژه جوانان را با سبک زندگی خود آشنا کرده و علاقمندی بیشتری در آنان به وجود آورد.

شنبه//هدفم ایجاد یک برند تأثیرگذار سبک زندگی اسلامی بود
صباح نظیر؛ کارآفرین مسلمان انگلیس

صباح نظیر، مؤسس و مدیر نوآوری شرکت «لحظه‌های اسلامی» در شهر لستر انگلیس از پدر و مادری پاکستانی‌تبار در انگلیس متولد و بزرگ شده است، وی ازدواج کرده و 4 فرزند دارد و به همراه همسر و فرزندانش در انگلیس زندگی می‌کند.

شرکت «لحظه‌های اسلامی» یک شرکت تولید لوازم‌التحریر و هدایای مزین به المان‌های اسلامی است که در سال 2004 توسط صباح بنیانگذاری شده و به موفقیت دست یافته است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: ذهن من همیشه و از همان کودکی درگیر کسب و کار بود. البته پس از تولد سومین فرزندم بود که به دنبال ایده‌های کاری مختلف افتادم زیرا فهمیدم که کار کردن برای دیگران کار من نیست. مهم‌تر اینکه، می‌خواستم کنترل ساعات کاری خود را داشته باشم تا بتوانم وقت کافی صرف همسر و فرزندانم کنم.

صباح افزود: با بررسی بازار موجود و صحبت کردن با مصرف‌کنندگان مسلمان، برایم مشخص شد که کمبود کارت‌ها، هدایا و محصولات تزئینی و اقلامی از این دست که در مناسبت‌های مختلف نیازهای مسلمانان را پاسخ گوید، در بازار انگلیس وجود ندارد. بنابراین شرکت خود را با تولید 60 کارت تبریک آغاز کردم. در مدت کوتاهی کار ما به تولید محصولات متنوع از کارت‌های تبریک تا دفترچه، وسائل تزیینی اعیاد، زرورق، بنر، بادکنک، جامدادی، کیف و غیره با بیش از 300 طرح اسلامی رسید. به‌تازگی نیز وارد تولید لوازم تزئینی منزل و نیز تولید لیوان‌ها و شمع‌های معطر با نشان‌های اسلامی شده‌ایم.

وی گفت: نام این شرکت را «لحظه‌های اسلامی» گذاشتم زیرا به عنوان مسلمانی که در انگلیس بزرگ شده‌ام برای من همیشه پیدا کردن کارت‌های تبریک عید و وسائل تزئینی اسلامی دشوار بود. می‌خواستم مناسبت‌های اسلامی ما نیز با نشاط و جذابیت بیشتری برگزار شود و لحظات و خاطرات خوبی باقی بماند. به عنوان یک طراح، بسیار مهم بود که محصولاتم منعکس‌کننده اسلام به شیوه‌ای زیبا و قابل احترام باشد. از این رو، نام «لحظه‌های اسلامی» انتخاب شد.

موفقیت نتیجه تلاش زیاد و صبر است

صباح نظیر افزود: در ابتدا مجموعه‌ای کوچک از کارت‌های تبریک عید طراحی کردم که به کتاب فروشی‌های محل می‌بردم تا بفروشم. اولین بازخوردهایی که دریافت کردم بسیار مثبت بود و به من اعتماد به نفس کافی برای طراحی مجموعه‌های بیشتر داد.

وی گفت: سپس شروع به نمایش این آثار در نمایشگاه‌های تجاری کردم که به من فرصت داد تا این محصولات را در بازارهای وسیع‌تری عرضه کنم. اکنون محصولات ما در 300 فروشگاه در 20 کشور جهان فروخته می‌شود. ما محصولات خود را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کتابفروشی‌ها، بوتیک‌ها، گالری‌ها و موزه‌ها، گل ‌فروشی‌ها عرضه می‌کنیم و توزیع‌کنندگانی در سراسر جهان داریم.

صباح ادامه داد: من دریافتم که جوانان مسلمان نیازمند محصولات و خدمات نوآورانه‌ای هستند که مطابق با سبک زندگی اسلامی و علایق دینی آن‌ها باشد. تصمیم گرفتم فرصتی ایجاد کنم که یک برند تأثیرگذار سبک زندگی اسلامی ایجاد کنیم تا تضمین کند که محصولات اسلامی به فراوانی در بازار در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

وی گفت: توصیه من به عنوان یک زن مسلمان کارآفرین برای زنان مسلمان این است که هنر تصمیم‌گیری را به عنوان هنری که برای همه زنان بسیار مهم است، یاد بگیرند اما به یاد داشته باشند که اولین و مهمترین چیز این است که در همه مراحل تصمیم‌گیری همواره با خدا باشند. همیشه هدف داشته باشید و برای خود اهداف بلندمدت و کوتاه مدت تعریف کنید تا یک زندگی سازنده‌تر و مفیدتری داشته باشید.

این کارآفرین موفق تأکید کرد: اگر سخت تلاش کنید و صبور باشید به نتایج مثبت حتماً خواهید رسید.

هدیه اسلام به زنان، افتخار، احترام و عزت است

وی گفت: در حال حاضر تصورات نادرست زیادی در مورد بانوان مسلمان وجود دارد که دلیل آن نداشتن دانش کافی در مورد اسلام است و بنیان آن‌ها عموماً مسائل فرهنگی و سنتی است تا دینی. این تصور که بانوان مسلمان سرکوب شده هستند و حقی برای تصمیم‌گیری ندارند، کاملاً غلط است. اسلام دینی است که به زنان افتخار، احترام و عزت هدیه کرده است.

صباح ادامه داد: متأسفانه اسلام‌هراسی مسئله‌ای است که بسیاری از مسلمانان غربی با آن مواجه هستند و یک نیاز مبرمی وجود دارد برای اینکه همه ادیان به یاری هم این مسئله را مورد توجه قرار دهند و آن را محکوم کنند.

وی تأکید کرد: وظیفه ما مسلمانان کشورهای غربی نیز این است که اسلام را به شیوه‌ای دوستانه، مثبت و صلح‌آمیز به همسایگان، دوستان و همکاران خود معرفی کنیم.

صباح افزود: خوشبختانه در محیط زندگی من شرایط خوب است؛ مؤسسات اسلامی در فاصله نزدیکی از ما وجود دارند که فرصت خوب آموزشی و فعالیت اجتماعی برای ما و جوانانمان فراهم آورده‌اند.

وی گفت: خدا را شاکر هستم که تاکنون نیز به خاطر حجابم مسئله‌ای برای من پیش نیامده و در حقیقت احساس می‌کنم که به خاطر حجابم در زمان تعاملات شغلی، افراد احترام بیشتری به من می‌گذارند.

صباح نظیر در مورد اهداف آتی خود گفت: علاوه بر پیشرفت شغلی، هدفی که برای خود دارم، این است که قرآن را به‌طور کامل قرائت و تلاش کنم آن را درک کنم.

برگزاری نمایشگاه سالانه سبک زندگی اسلامی در انگلیس

صباح نظیر، یکی از غرفه‌داران در نمایشگاه بین‌المللی سبک زندگی اسلامی بود که با حضور بیش از ۱۰۰ غرفه‌دار از ۱۵ کشور جهان آبان‌ماه در شهر منچستر انگلیس برگزار شد.

طاهر میرزا، همسر صباح نظیر و از بنیانگذاران نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در انگلیس پس از برگزاری این نمایشگاه گفت: ۶۰ درصد از ۱۳۰ غرفه‌دار این نمایشگاه کارآفرینان زن بودند که انواع محصولات اسلامی از جانماز تا اسباب‌بازی‌های اسلامی و غیره را ارائه کرده بودند.

وی گفت: زنان مسلمان تصورات کلیشه‌ای را که فعالیت‌های بانوان را محدود به آشپزخانه و محیط خانه می‌کرد، برهم زده‌اند و امروز ۵۰ درصد کسب و کارهای نوپا را در دست دارند و این رقم در چند سال آینده افزایش نیز خواهد یافت.

captcha