نهضت دانشجویی ضداستكباری بماند/ انتقاد از عدم قاطعیت در مقابله با حقوق‌های نجومی
کد خبر: 3550319
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
آیت‌الله ایمانی:

نهضت دانشجویی ضداستكباری بماند/ انتقاد از عدم قاطعیت در مقابله با حقوق‌های نجومی

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سابقه نهضت دانشجویی در كشور در مبارزه با استكبار گفت: نهضت دانشجویی کشور ما ضد استکباری بوده و باید این خصیصه حفظ و نگهداری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس جمعه، 12 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری فرا رسیدن ایام دهه وقف گفت: وقف سنت دیرپایی است که همه انبیا و پیامبران بدان پایبند بوده‌اند.
مال و ثروت ناپایدار در سایه وقف پایدار می‌ماند

وی با بیان اینكه مال و ثروت ناپایدار در سایه وقف پایدار می‌ماند، افزود: عمر محدود انسان‌ها که 70 تا 80 سال کم و بیش، بیشتر نیست در سایه وقف دائمی می‌شود که از صدقه جاریه بعد از مرگ خود استفاده می‌کنند و بهره می‌برند.
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه امروز با فتوای مراجع بزرگوار تقلید و نیازهای رو به گسترش جامعه در عرصه‌های مختلف، مسئله وقف جمعی مطرح است که باید از این حداکثر استفاده و بهره را برد، گفت: امروز جامعه ما نیازهای جدید و نوی دارد که خیرین و واقفین مستقلاً یا در قالب وقف جمعی می‌توانند آن‌ها را دنبال کنند و پی بگیرند.
امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با یادآوری سالروز 7 آذر، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این روز با عملیات پیروزمندانه مروارید همراه بود و اسکله‌های البکر و الامیه عراق به‌وسیله دلیرمردان نیروی دریایی منهدم شد و تا آخر جنگ دیگر عراق نتوانست از نیروی دریایی خود استفاده لازم را داشته باشد.
وی اظهار كرد: نیروی دریایی در سال 67 هم یک بار به مصاف مستقیم و رودرروی آمریکا رفت و رودر رو با آمریکا در خلیج فارس جنگید. امروز هم در عرصه آب‌های بین‌المللی قدرت و توان و مکنت خود را به نمایش گذاشته و می‌گذارد و امیدوارم که با راهنمایی‌های فرمانده کل قوا نیروی دریایی ما بیش از پیش موفق باشد و از توفیقات الهی برخوردار و بهره‌مند.
شیعیان باید اهل تفكر و اندیشه باشند

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه 8 ربیع‌الاول سال 260 هجری قمری روز شهادت امام حسن عسكری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج) است، به حدیثی از امام یازدهم اشاره كرد و گفت: آن حضرت فرمودند عبادت تنها به فراوانی نماز و روزه نیست. عبادت فراوان درباره کارهای خدا اندیشیدن و درباره آثار ذات لایزال الهی به مطالعه نشستن است. امید است که اهل تفکر و اندیشه باشیم چون شیعه این خانواده هستیم.
وی همچنین 16 آذر سال 1332 را یادآور شد و گفت:‌ در این روز معاون رئیس جمهور وقت آمریکا برای اینکه مروری بر کودتای 28 مرداد داشته باشد و آثار کودتای 28 مرداد و از بین بردن حکومت ملی مصدق را ببیند و ملاحظه کند و پشتوانه‌ای برای ظلم و ستم و آزار و اذیت جدید شاه در کشور و منطقه باشد نیکسون به منطقه آمد. دانشجویان ما مقابلش صف‌آرایی کردند و علیه ورود او تظاهرات اما مورد حمله قرار گرفتند و 3 تن از دانشجویان به شهادت رسیدند لذا روز شهادتشان 16 آذر روز دانشجو، نامگذرای شد.
نهضت دانشجویی كشور باید ضداستكباری بماند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه نهضت دانشجویی کشور ما ضد استکباری بوده و باید این خصیصه حفظ و نگهداری شود، افزود: روز اول به‌خاطر مبارزه با آمریکا راه افتادند لذا نباید امروز آمریکا بیاید و با نفوذ در فضای دانشگاه ما این حالت ضد استکباری را در هم بشکند و از بین ببرد.
استعمار امروز از راه نفوذ وارد می‌شود
وی با بیان اینكه استعمار امروز همانند گذشته نیست، گفت: استعمار امروز از راه نفوذ وارد می‌شود و خاصیت نفوذ استحاله فکری است، یعنی دانشجو و استاد فکر و اندیشه‌اش تغییر پیدا کند. دانشگاه یکی از مراکز عمده است که مورد هجوم دشمن است و دشمن برای نفوذ در دانشگاه دارد تلاش می‌کند. به نام انجمن‌ها و نمایندگان صنفی و مسائل مختلف، عده ای وامانده و درمیان راه پشیمان شده را دور هم جمع کند و افکار و اندیشه‌های خودش را به آن‌ها القا كند.
آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اهمیت هشدار استحاله فكری در دانشگاه‌ها گفت: مبادا روزی استاد ناجی خود را آمریکا بشناسد و دانشجو سربر آستان آمریکا بساید. که آن روز بدبختی ملت، دولت و کشور آغاز می‌شود و باید از شر آن روز با هوشیاری و بیداری امروز به‌خدای بزرگ پناه برد.
امام جمعه شیراز با اشاره به تمدید تحریم 10 ساله ایران از سوی آمریكا و فعال كردن قانون داماتو گفت: همه مسئولین و دست‌اندرکاران اعلام کردند که این تمدید تحریم ضد برجام و نقض برجام است. خود آمریکایی‌ها هم معتقدند که نقض برجام بوده و هست اما آن غرور و تکبر آمریکایی‌ها آن‌ها را واردار به این کار کرد که در صحبت‌های بعضی از آن‌ها که از طریق سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شد، آن غرور دیده می‌شد.
دولت در نقض برجام از سوی آمریكا در یك آزمون قرار گرفته است
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند و به صراحت هم بیان داشتند اینجا دستگاه دیپلماسی ما در مسیر یک آزمون بزرگ قرار گرفته است و دولت در مسیر یک آزمون واقع شده که آیا باز هم با لَیتَ و لعلَّ می‌خواهد کار را جلو ببرد و باز هم چراغ سبز نشان دهد یا قاطعیتی در طراز انقلاب اسلامی و ملت رشید ایران نشان بدهد. کدام را انتخاب می‌کند؟
آیت‌الله ایمانی افزود: بعضی‌ها می‌گویند ممکن است رئیس جمهور آمریکا آن را وتو کند اما 2 ماه دیگر یعنی اول بهمن كه مراسم تحلیف رئیس جمهوری آمریكا برگزار می‌شود، آیا او این را امضا نمی‌كند؟ او که پیشاپیش اعلام کرده و گفته است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اضافه كرد: بعضی‌ها هم معتقدند که اگر رئیس جمهور هم امضا نکرد مجدداً به مجلس برگردانده و رأی گیری می‌شود و اگر رأی آورد اجرایی می‌شود. در هر صورت این نقض انجام گرفته و انتظار است از سوی دولت و ملت ما پاسخی در حد و قواره جمهوری اسلامی  به آن‌ها داده شود.
وی همچنین به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره فیش‌های نجومی اشاره كرد و گفت: ما شاهد حوادث سختی بودیم. در این چند روز اخیر که بعضی‌هایش رهبر معظم انقلاب فرمودند یا قصور بوده یا تقصیر و یا بی‌تدبیری. زائران اربعین ما چندین هزار نفر شاید چند ده هزار نفر در مرز مهران بدون امکانات در هوای سرد بدون تکلیف ماندند. آیا یکسال از قصه اربعین پارسال و امسال که گذشت فرصتی نبود تا برای زائرانی که به هر شکلی مشکلاتی دارند و نمی‌توانند عبور کنند امکانات رفاهی راه‌اندازی شود؟
وی گفت: دو قطار راه می‌افتند علی‌رغم اینکه همه اعلام می‌کردند که دستگاه‌ها اتوماتیک شده و هر گونه خطری احساس می‌شود و هر گونه کم و زیادی اخطار داده می‌شود، بیش از 50 نفر در آتش می ‌سوزند و آخر هم خطای انسانی مطرح می‌شود! باران می‌آید برف می‌آید، برق و گاز و آب کم و زیاد می‌شود. چرا این‌گونه باشد؟
مردم مطابق بودن پرداخت حقوق‌های نجومی با قانون را باور نمی‌كنند
آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اهمیت توجه به فرمایشات رهبری درباره فیش‌های نجومی گفت: این فیش‌های نجومی که رهبر معظم انقلاب فرمود، مردم انتظار می‌کشیدند جوابی قاطع و قانع کننده داده شود اما هیچ کجا جوابی قاطع نبود. نه مجلس نه دولت نه شکایت آنچنانی که دستگاه قضایی کشور نقل می‌کند شکایتی از دولت هم انجام نگرفت بلکه گفتند مطابق قانون هم بوده است. مردم این‌ها را باور نمی‌کنند. قانون این بوده که هیچ حقوقی بیشتر از 7 برابر کمترین حقوق نباشد. آیا واقعا این‌ها 7 برابر بود و این مسائل رعایت شد؟
وی بیان كرد: این‌ها مسائلی است که همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند یا قصور بوده یا تقصیر و یا بی تدبیری بوده است. ما واقعاً ناراحتیم  و می‌خواهیم دولت جمهوری اسلامی موفق باشد و مردم دلداده دولت‌ها باشند. طبیعتاً نقد منصفانه‌ای مطرح می‌شود و  امیدوارم که آن‌ها هم از این نقد منصفانه‌ای که همه جا گفته شده و ما هم وظیفه داریم اینجا بیان کنیم پذیرای نقد باشند و این مسائل را به جان و دل بپذیرند.
captcha