وقف محصور در مادیات نیست
کد خبر: 3551591
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
طباطبایی:

وقف محصور در مادیات نیست

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف ساوه در دیدار با دانش‌آموزان گفت: وقف، فقط وقف مال و ثروت نیست، می‌تواند شامل کارهای خدا پسندانه مختلفی شود برای مثال معلمان و علما، علم خودشان را وقف کرده‌اند، درواقع واقف بودن بسیار راحت است و هرکسی می‌تواند ‌این کار حسنه را انجام ‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نشست ترویج فرهنگ وقف ویژه دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه رسالت شهرستان ساوه به مناسبت دهه وقف ظهر امروز، 16 آذرماه برگزار شد.
سید محمد باقر طباطبایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه در این نشست گفت: وقف در اصطلاح لغوی به معنای ایستادن است اما در اصطلاح فقه به معنای حبس‌العین است شهرستان ساوه موقوفه‌های بسیار زیادی دارد که قدیمی‌ترین آن موقوفه زبیده خاتون است که توسط یکی از بانوان وقف شده است.
حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: وقف، فقط وقف مال و ثروت نیست، می‌تواند شامل کارهای خدا پسندانه مختلفی شود برای مثال معلمان و علما، علم خودشان را وقف کرده‌اند، درواقع واقف بودن بسیار راحت است و هرکسی می‌تواند ‌این کار حسنه را انجام ‌دهد.
وی افزود: آیات و روایات بسیار زیادی وجود دارد بر مسئله وقف تأکید و انسان‌ را به انفاق دعوت می‌کند، پیامبر(ص) مؤمنان را به انفاق حتی با یک خرما سفارش می‌کند، خداوند در کنار امر به انفاق، جواب آن را با گشایش روزی می‌دهد، وقتی انسان وقف می‌کند یا صدقه می‌دهد به عنوان حسنه جاریه در زندگی ماندگار می‌شود و دارای ثواب اخروی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  در پایان خطاب به دانش‌آموزان افزود: اگر می‌خواهید هم دنیا و هم آخرت را داشته باشید به دو نکته بسیار مهم توجه کنید و خداوند هم شما را یاری می‌کند، اول اینکه خداوند می‌فرمایند در ۲۴ ساعت شبانه روز ساعاتی را به نماز و عبادت بپردازید باشد که رستگار شوید و دوم اینکه احترام و کمک به پدر و مادر است اگر آنها را راضی از خود نگهدارید یقین بدانید زندگی پر برکتی خواهید داشت و خودتان را بوسیدن دست پدر و مادر عادت دهید.

captcha