مسئولان در برگزاری شایسته هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) با همه توان حاضر شوند
کد خبر: 3551977
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
آیت الله محمدی ری شهری:

مسئولان در برگزاری شایسته هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) با همه توان حاضر شوند

گروه جامعه: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از مسئولان نهادهای مختلف خواست احساس مسئولیت و اهتمام بیشتری نسبت به جایگاه والای حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) داشته و در برگزاری شایسته هفته بزرگداشت آن حضرت با همه توان حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله محمد محمدی ری شهری در نشست ستاد بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با بیان اینكه همه باید برای تبلیغ و ترویج مقدسات دینی و مذهبی احساس مسئولیت كرده و تلاش كنند تاكید كرد: مدیران شهرستان نباید مسئولیت‌های خود را به دیگر نهادها حواله دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بر فعالیت تبلیغی شهرداری منطقه 20 تهران تاكید كرد و گفت: انتظار داریم تا شهرداری در سطح تهران و به طور خاص در شهرری رهنمودهای خاص حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را به صورت بیلبورد در سطح شهر نصب كند به گونه‌ای كه همه هفته بزرگداشت را احساس كنند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث همچنین بر نصب بنرهایی پیرامون فرمایشات امام رضا علیه‌السلام در خصوص حفظ وحدت اسلامی و پرهیز از اختلافات تاكید كرد و افزود: نعمت امنیت ارزش والایی دارد كه همه باید قدردان و حافظ آن باشیم.

آیت‌الله محمدی ری شهری همچنین با اشاره به اینكه همه برای زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر(عج) مسئولیت داریم و باید آن را ادا كنیم افزود: باید از فرصت هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به مانند سایر مناسبت‌های مذهبی برای ترویج فرهنگ مهدویت و آماده كردن جامعه اسلامی برای ظهور استفاده مطلوب كنیم.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام از این جهت كه مستقیما از سوی ائمه(ع) مورد خطاب قرار گرفته و ثواب زیارت قبر مطهر ایشان هم سنگ با زیارت كربلا ذكر شده است امامزاده‌ای خاص است و از این جهت باید برای تكریم ایشان سرمایه گذاری سنگین شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، این محدث والامقام و این امامزاده لازم التكریم از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) هستند و كسانی كه برای غربت امام دوم شیعیان دلسوخته هستند باید این دلسوختگی را با توجه خاص و ویژه به این امامزاده و آستان شریف ایشان مرهم گذاشته و به ایشان احترام خاص كنند.

به گزارش ایکنا، در این دیدار نهادهای فرهنگی و اجرایی شهرستان ری از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه، جمالی پور فرماندار شهرستان ری و صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از مدیران ادارات شهرستان ری حضور داشتند، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به بیان برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد آنحضرت پرداخت و گفت: از 11 تا 17 دی ماه هفته بزرگداشت ولادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام برگزار می‌شود.

captcha