بررسی بحران مسلمانان میانمار در نیویورک و ژنو
کد خبر: 3553918
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

بررسی بحران مسلمانان میانمار در نیویورک و ژنو

گروه بین‌الملل: سازمان همکاری اسلامی برگزاری نشست‌های اضطراری با هدف بررسی اوضاع بحرانی اقلیت مسلمان روهینگیا در شهرهای نیویورک، بروکسل و ژنو را خواستار شد.

نشست اضطراری بررسی بحران اقلیت مسلمان روهینگیا در نیویورک

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «oic-oci.org»، «یوسف احمد العثیمین»، دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی در حالی با انتشار دستورالعملی به نمايندگی‌های دائمی این سازمان در نیویورک، بروکسل و ژنو مأموریت داد که نشست‌هایی اضطراری با موضوع بررسی وضعیت بحران اقلیت مسلمان روهینگیا برگزار کنند که سازمان همکاری اسلامی تاکنون از ظرفیت عظیم خود برای حمایت از این اقلیت مظلوم استفاده چندانی نکرده است.
احمد العثیمین از نمایندگی‌های دائم این سازمان در نیویورک، ژنو و بروکسل خواست که با حضور نمایندگان دائمی کشورهای عضو سازمان در شهرهای نیویورک، ژنو و بروکسل نشست‌های اضطراری برگزار کنند و اوضاع بحرانی اقلیت مسلمان روهینگیا را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
وی در ادامه سرکوب و نقض حقوق انسانی اقلیت مسلمان روهینگیا را محکوم کرد و گفت: در منشور سازمان همکاری اسلامی بر ضرورت کمک به اقلیت‌ها و جوامع اسلامی در کشورهای خارج از سازمان به‌منظور حفظ کرامت، فرهنگ و هویت دینی آن‌ها تأکید شده است.
سازمان همکاری اسلامی امیدوار است که دولت میانمار که به رویکرد دموکراتیک تظاهر می‌کند، از اعمال سرکوب علیه شهروندان مسلمان روهینگیا ممانعت و حقوق و آزادی‌های آن‌ها را همچون سایر شهروندان تأمین کند.
العثیمین تأکید کرد که دولت میانمار باید به‌عنوان سازمان ملل متحد و عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا(آسه آن) به قوانین و آیین‌نامه‌های بین‌المللی و معاهدات و اعلامیه‌های مربوط به حقوق بشر پایبند باشد.
این اقدامات سازمان همکاری اسلامی در حالی صورت می‌گیرد که تلاش‌های این سازمان تاکنون هیچ دستاورد ملموسی برای اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار نداشته است و همه روزه شاهد تخریب منازل مسکونی مسلمانان و آواره‌شدن آن‌ها هستیم.
captcha