دشمن به‌دنبال ضربه زدن به اسلام است
کد خبر: 3554747
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

دشمن به‌دنبال ضربه زدن به اسلام است

گروه معارف: امام جمعه موقت تهران، با اشاره به تلاش‌ دشمن برای ضربه‌زدن به اسلام گفت: دشمن در تلاش است تا حوزه و دانشگاه را از هم جدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز در همایش «نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق گفتمان انقلاب اسلامی» در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با اشاره به تلاش‌ دشمن برای ضربه زدن به اسلام گفت: دشمن در تلاش است تا حوزه و دانشگاه را ازهم جدا کند.

وی گفت: دشمن نه تنها در تلاش برای جدا کردن حوزه و دانشگاه بوده بلکه در تلاش است که با نفوذ به قلب حوزه و  دانشگاه، طلاب سکولاری و ضد دین تربیت کند.

حجت‌الاسلام صدیقی، با بیان اینکه دانشگاه باید در دل حوزه و حوزه در دل دانشگاه باشد، گفت: خواجه‌ نصیرالدین طوسی، ابن‌سینا، ابوریحان بیرونی و سایر عالمان دینی و عالمان علمی، جامع علوم دینی و دانشگاهی بودند که دنیا در برابر آن‌ها زانو می‌زند چراکه دانشگاه در دل حوزه بود و باید این شکل به مجامع علمی کشور برگردد.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اینکه نباید حوزه و دانشگاه را از هم جدا کنیم، گفت: همه ما دانشگاهی هستیم و از اهداف استعمار بود که به نام علم، دین را از دانشگاه گرفته و به نام دین نیز علم را از حوزه بگیرد، در حالی که حوزه و دانشگاه مجموعه‌ای یگانه بوده و از یک منبع هستند.

وی در ادامه، ولایتمداری را رمز موفقیت کشور در برابر فتنه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: الجزایر انقلاب کرد ولی دوام نیاورد، مصر انقلاب کرد ولی دوام نیاورد و کشورهای دیگری هم طوفانی به پا شد و خوابید، این برای این است که ولایتی در پیش نبود و رهبری نداشتند.

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر دشمن شناسی انسان، یادآور شد: این موضوع، لازمه زندگی انسان بوده و بدون آن زندگی انسان عقلانی نیست، از این رو انسان همواره باید دشمن خود را بشناسد، و  باید این چهار مورد راه‌های معرفت را در مجموعه جهان آفرینش پیدا کرده و هضم کند تا به مقام عالمیت برسد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه بالاترین معرفت این است که انسان بدون وضو کاری نکند، تشریح کرد: عالم خانه‌ی خداست و تمامی کائنات نیز کلمات الله و کتاب الله هستند، از این رو انسان باید با قداست با کائنات خدا برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز وحدت اهمیت دارد، یادآور شد: باید در این راستا حوزویان و دانشگاهیان تلاش کرده و در جهت این وحدت حرکت کنند، چرا که این وحدت نتایج و برکات فراوانی را در پی دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز خون روحانیت و دانشجو به هم آمیخته شده است، یادآور شد: دشمن در جریان فتنه 88 و فتنه 78 در تلاش بود که دانشگاه را در مقابل روحانیت و دین نشان دهد، اما به لطف خداوند همین دانشگاهیان در مقابل توطئه‌ی دشمن ایستاده و نقشه‌های شومشان را بر ملا کردند.

captcha