حماسه 9 دی،‌ فراموش‌شدنی نیست/ امروز ندای «لَمْ یجْعَلْنِی جَبَّارًا شَقِیا» عیسی(ع) بلند شده است
کد خبر: 3556062
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
آیت‌‌الله ایمانی:

حماسه 9 دی،‌ فراموش‌شدنی نیست/ امروز ندای «لَمْ یجْعَلْنِی جَبَّارًا شَقِیا» عیسی(ع) بلند شده است

گروه سیاسی:‌ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، فتنه 88 را مهم‌ترین توطئه‌ای دانست كه آمریكا بعد از جنگ تحمیلی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد و گفت:‌ دست‌هایی در کار است تا اجازه ندهند از روز 9 دی به شکل صحیح بهره‌برداری شود اما روزی نیست که بتوان آن را فراموش کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 3 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی‌ماه را یادآور شد و گفت:‌ در انتخابات سال 88، 40 میلیون نفر در مشاركت كردند و نظام می‌توانست با این عدد همه مسائل و مشکلاتش را با دنیا حل کند. سران استکبار هم از این حضور به وحشت افتادند كه چه کنند؟ به دست و پا افتادند و طبیعتاً سراغ کسانی رفتند که در انتخابات شکست خورده بودند. آنان را تحریک کردند و به میدان آوردند و داستانی شد که 8 ماه کشور را معطل کردند. در این 8 ماه همه مشکلات و معضلات را برای نظام اسلامی ایجاد کردند.
وی گفت: ‌اولین کاری که انجام گرفت آن بود كه به ضد انقلاب که در این مملکت به زاویه رانده شده بود و در انزوا به سر می‌برد حیات تازه‌ای دادند و به میدانش آوردند و به کف خیابان‌ها دعوتش کردند و دومین مسئله کودتای مخملی سبز آمریکایی و سناریوی انقلاب رنگی در سال 88 بود.
آیت‌الله ایمانی، فتنه 88 را مهم‌ترین توطئه‌ای دانست كه آمریكا بعد از جنگ تحمیلی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد و گفت:‌ در این كودتا و فتنه آمریكا، انگیس و برخی از كشورهای منطقه مشاركت داشتند و حتی سفرای این‌ها در خیابان‌ها با مردمی که در حال به اصطلاح تظاهرات بودند همراهی می‌کردند و عناصر ضد انقلاب به اتکای سران فتنه از همان روزهای اول تمام اقدامات قانونی را زیر پا گذاشتند و نادیده گرفتند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس ادامه داد: فتنه‌گران شعارهای هنجارشکنانه دادند و در شعارها همه چیز  را به سخره گرفتند حتی از پاره کردن عکس امام را ابا نکردند و كاش در همین حد باقی می‌ماند، ریختند، کشتند، زدند و بستند و در روز عاشورا به عزای امام حسین(ع) هم ترحم نکردند وهمانند لشکر عمر سعد که به خیمه امام حسین(ع) حمله‌ور شد، به عزای امام حسین(ع) حمله كرده و ایستگاه‌های صلواتی و پرچم و علم امام حسین(ع) را به آتش كشیدند.
وی اضافه كرد:‌وقتی قضیه اینجا رسید مردم فهمیدند چه دست‌هایی پشت صحنه است و چرا شعار مرگ بر آمریکا حذف شد و گفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. آن روز مردم فهمیدند انتخابات بهانه است و هدف اصل نظام است،‌ لذا همگی به میدان آمدند و یكباره همان 40 میلیون صاحب رأی كه در انتخابات حضور یافته بودند، در روز 8 و 9 دی‌‌ماه نیز وارد صحنه شدند و نشان دادند که اگر ملت ایران احساس کند خطر بیخ گوش اوست ساده از کنار آن نمی‌گذرد و مردم ما بصیرت لازم را دارند. گرچه با کمال تأسف بعضی از خواص بی بصیرت ماندند و هنوز هم مانده‌اند.
آیت‌الله ایمانی با ابراز امیدواری از اینكه بتوانیم این روز تاریخی را در ذهن خود و فرزندانمان حفظ كنیم، گفت:‌ البته دست‌هایی در کار است تا اجازه ندهند از روز نهم دی به شکل صحیح بهره‌برداری شود اما روزی نیست که بتوان آن را فراموش کرد. باطل‌السحر فتنه 88 روز 9 دی بود و مردم روز 9 دی حرف نهایی را به تمام دنیا بیان کردند و گفتند که هر زمان احساس خطر کنیم همین حضور را در عرصه‌های مختلف داریم و خواهیم داشت.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت عیسی‌بن مریم(ع) گفت:‌ قرآن مجید زیباترین توصیف‌ها را برای حضرت عیسی‌بن مریم(ع) به کار برده است و در این کلماتی که آن حضرت در گهواره بر زبان جاری ساختند و قرآن مجید آن را نقل می‌کند خصوصیاتی برای خود بازگو می‌کند.
وی افزود:‌ حضرت عیسی(ع) در میان این خصوصیات می‌گوید خداوند متعال مرا همانند دگر پیامبران مایه برکت قرار داد. هرجا که باشم مایه برکت هستم برای جامعه؛ خدای متعال مرا ستمگر، ظالم و تیره بخت نیافرید و قرار نداد. لذا باید به این پیامبر بزرگ صاحب شریعت عرضه داشت یا رسول الله یا روح الله از آسمان و بهشت نگاهی به زمین بینداز و بنگر آنانی که خود را تابع تو معرفی می‌کنند در این چند قرن اخیر چه به روز انسانیت آورده‌اند.
آیت‌الله‌ایمانی با بیان اینكه در قرن 20 دو جنگ جهانی به اصطلاح پیروان حضرت عیسی راه انداختند و چقدر انسان‌ها را کشتند، گفت: امروز هم هرجا تباهی، ظلم، جنایت و آدمکشی و خرابی و زشتی و بدی است انگشت سفاک مسیحیان عالم در آن دیده می‌شود. یا انگلیس یا فرانسه یا آمریکا و یا دگر کشورهایی که دورانی قدرتی داشتند و امروز منزوی شده‌اند و چه به روز کشور ما آوردند.
امام جمعه شیراز اظهار كرد: امروز عیسی‌بن مریم(ع) با صدای بلند اعلام می‌کند «... لَمْ یجْعَلْنِی جَبَّارًا شَقِیا ...؛ ... زورگو و نافرمانم نگردانیده است ...» (آیه 32 سوره مریم) اما در این چند قرن اخیر چه جنایانت و ظلم‌هایی که به نام عیسی‌بن مریم(ع) بر جهانیان روا داشتند. آیا می‌شود روزی کلیساها به خدمت مظلومین درآیند؟ آیا روزی می‌رسد كه ناقوس کلیساها به نفع مستضعفین به صدا در آید و آیا می‌شود روزی پاپ به نفع مستضعفین و محرومین و پا برهنگان عالم شعار دهد و از حمایت خون آشامان جهان دست بردارد؟ به امید آن روز و آری شدنی است آن روزی که عیسی‌بن مریم پشت سر امام زمان(عج) ما به نماز می‌ایستد، آن روز همه می‌فهمند که راه حق کجاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه ‌پنجم دی ماه در سال 1363 فرمان تاریخی امام بر واگذاری پروازهای مختلف خطوط هوایی به سپاه پاسداران برای حفظ امنیتشان یادآور آن روز است، گفت: از آن زمان تا به امروز تقریبا 32 سال گذشته است.
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه سپاه پاسداران به مقتضای رسالتی كه دارد و آن پاسداری از انقلاب اسلامی به معنای وسیع كلمه است،‌ در هر كجا و موقعیتی به ایفای نقش می‌پردازد، گفت:‌ امام این مأموریت را به آن‌ها واگذار کرد و از آن روز تا به امروز یک بار هم هواپیما ربایان عملیات موفق نداشتند در حالی که قبل از آن موارد عدیده‌ای ربایش هواپیما در آسمان ایران انجام گرفت.
وی، این مسئله را نشان از ظرفیت عظیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ وقتی مأموریتی به آنان واگذار می‌شود، چگونه آن ماموریت را به نحو صحیح و شایسته دنبال می‌کنند و انجام می‌دهند و امیدوارم که پیوسته این مجموعه مورد نظر و توجه خاص ولی امر امام زمان(عج) و نماینده آن حضرت، رهبر معظم انقلاب و ملت هوشیار و بصیر قرار گرفته و بگیرد و همان‌گونه که امام فرمود من از سپاه راضی هستم و از این نظر هم بر نمی‌گردم ملت ما هم همواره پشتوانه سپاه باقی بماند.
captcha