مقام معظم رهبری؛ مبدع ادبیات جدید انقلاب
کد خبر: 3556787
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

مقام معظم رهبری؛ مبدع ادبیات جدید انقلاب

گروه سیاست: نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که بصیرت یک امر قلبی و درونی است، گفت: یکی‌از ویژگی‌های مقام معظم رهبری این است که ایشان مبدع ادبیات جدید در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ کمااینکه واژه‌های «بصیرت»، «جهاد کبیر»، «اقتصاد مقاومتی»، «الگوی مصرف»، «همت مضاعف» ادبیاتی بودند که در انقلاب اسلامی ایران برجسته شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز دوشنبه، ششم دی‎ماه در دیدار بصیرت‌جویان نیروی انتظامی لرستان تلاش‎های نیروی انتظامی در راستای کشف جرایم، مواد مخدر، مشروبات الکلی را شایسته تقدیر دانست و گفت: نیروی انتظامی استان در مأموریت‌های محوله خود موفق بوده و ما هر روز شاهد اقدامات ارزشمند نیروی انتظامی هستیم.
وی با گرامیداشت هفتم دی‌ماه روز بصیرت، گفت: یکی‌از ادبیاتی که در تاریخ انقلاب اسلامی برجسته شد «بصیرت» بود واژه بصیرت گرچه در قرآن و روایات و منابع دینی آمده اما بعد از ماجرای فتنه 88 این واژه احیا و برجسته شد و در جای خودش قرار گرفت.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: یکی‌از ویژگی‌های مقام معظم رهبری این است که ایشان احیاگر ادبیات جدید در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است کمااینکه واژه‌های «بصیرت»، «جهاد کبیر»، «اقتصاد مقاومتی»، «الگوی مصرف»، «همت مضاعف» ادبیاتی بودند که در انقلاب اسلامی ایران احیا و برجسته شدند.
وی با بیان این‌که بصیرت یک امر قلبی و درونی است و به‌عبارتی بیداری درونی را بصیرت گویند، گفت: بصیرت در جایی به کار می‌رود که حق با باطل مشتبه شده باشد کمااینکه در جریان فتنه 88 رهبر معظم انقلاب بصیرت را ضرورت دانستند و بحث خواص بی‌بصیرت را مطرح کرد.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان در رابطه با نحوه شکل‌گیری فتنه و زوایای آن، افزود: وقتی به تاریخ انقلاب نگاه می‌کنیم می‌بینیم انقلاب اسلامی ایران تقابل دو اراده یکی اراده الهی و دیگری اراده استکبار بود وقتی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید امام خمینی(ره) فرمود: این پیروزی، پیروزی جنود الله بر جنود شیطان است و وقتی نیز لانه جاسوسی تسخیر شد امام باز فرمود این غلبه مستضعفین بر مستکبران است.
وی ادامه داد: استکبار جهانی همواره برای از پای درآوردن ملت ایران به‌دنبال فرصت بود و در اوایل انقلاب شاهد هستیم جنگ عراق بر کشور ما تحمیل شد و علی‎رغم این‌که انقلاب، لشکر و کشور ما آمادگی لازم برای جنگ را نداشت سرانجام اراده الهی بر خواست دشمن غلبه کرد و ملت ایران پیروز شدند.
امام جمعه خرم‌آباد با یادآوری این‌که یکی‌از فرصت‌هایی که برای ما درس است فرصت انتخابات است، اظهارکرد: با توجه به این‌که چون انتخابات برای دشمن یک فرصت است لذا بصیرت در انتخابات لازم است.
وی اضافه کرد: در انتخابات سلایق مختلف و تفکرات گوناگون و جناح‌های متعدد وارد میدان می‌شوند اینجاست که همیشه از پیروزی انقلاب تا الان و در آینده انتخابات برای دشمن یک فرصت بوده، هست و خواهد بود، انتخابات همچنین برای مردم یک فرصت است که مردم به صحنه بیایند و  کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که در بعضی انتخابات دشمن موفق شد که از جمله این انتخابات می‎توان از انتخابات سال 88 نام برد، ادامه داد: یکی‌از عوامل شکل‌گیری فتنه ۸۸ برنامه‌ریزی دقیق دشمن بود کمااینکه عوامل براندازی کشورهای دیگر در جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر عوامل بود بدین معنا که دشمن  تجربه برندازی کشورهای دیگر را در فتنه ۸۸ به‌کار گرفت.
آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: استفاده از رسانه‌ها و استفاده از رنگ خاص و شناسایی افرادی‌که زمینه پرخاشگری و اعتراض دارند و همچنین تشویق این افراد برای کاندیداتوری از دیگر عواملی بود که باعث فتنه ۸۸ شد.
امام جمعه خرم‌آباد در بیان عوامل خاموش شدن فتنه ۸۸ اظهارکرد: درایت و تیزبینی رهبر معظم انقلاب باعث خاموش شدن فتنه شد کمااینکه بصیرت مردم نیز از مهمترین عوامل نابودی فتنه بود زیرا مردم قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا کرده بودند.
وی با اشاره به این‌که افشا شدن دست‌های پنهان در فتنه ۸۸ از دیگر عوامل از بین رفتن فتنه شد، تصریح‌ کرد: بصیرت امری درونی است و همه ما باید بدانیم که هر چیزی که از سوی استکبار باشد باعث فتنه می‌شود.
captcha