خطر فتنه انگیزان هنوز رفع نشده است / سران فتنه، فاقد حیات سیاسی و انسانی
کد خبر: 3557862
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

خطر فتنه انگیزان هنوز رفع نشده است / سران فتنه، فاقد حیات سیاسی و انسانی

گروه سیاسی: امام‌جمعه مردم قزوين با اشاره به اینکه فتنه انگيزان آتش زير خاكستر هستند و خطر آن‌ها هنوز رفع نشده است، گفت: اصحاب فتنه با سیلی محكمي كه مردم با بصيرت ايران اسلامي در روز نهم دی‌ماه به صورتشان زدند در كمايي طولاني به سر مي‌برند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالكريم عابديني نماينده ولی‌فقیه و امام‌جمعه مردم قزوين در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامي داشت حماسه نهم دی‌ماه سال 1388 و روز بصيرت اظهار كرد: امروز پس از گذشت هفت سال از حماسه بصيرت، مردم همچنان در سراسر استان‌های ايران اسلامي با برگزاري تظاهرات و محافل سخنراني و روشنگري اين روز بزرگ را گرامي می‌دارند.
آیت‌الله عابديني با اشاره به اینکه نهم دي یوم‌الله بوده و وظيفه هر مؤمني است كه یوم‌الله را زنده نگه دارد، عنوان کرد: همان‌گونه كه در استان قزوين اين روشنگري در محافل و مجالس سخنراني در دانشگاه‌ها و مساجد صورت گرفت؛ ‌اما چه‌بهتر است از سال‌های آتي با اجتماع بزرگ خياباني در مركز شهر اين حماسه پاس داشته شود زيرا بدين گونه تأثير بهتر و بيشتري در يأس دشمنان و مستكبران خواهد داشت.
نماينده ولی‌فقیه در اشاره به ابعاد ديگر حماسه نهم دی‌ماه گفت: شعله شوم فتنه كه قرار بود با ايجاد نفاق داخلي و بی‌بصیرتی برخي خواص منجر به ايجاد جنگ‌های داخلي شود با درايت رهبر فرزانه انقلاب و بصيرت مردم در روز نهم دی‌ماه خاموش شد.
امام‌جمعه مردم قزوين در ادامه با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین حضرت علي(ع) در نهج‌البلاغه در خصوص آمران به منكر و ناهيان از معروف بيان كرد: سران فتنه و فتنه انگيزان پشت صحنه از منظر امیرالمؤمنین فاقد حيات انساني و حيات سياسي هستند.
آیت‌الله عابديني افزود: چه منكري بالاتر از اينكه عده‌ای به دستور صهیونیست‌ها و مستكبران به جان مردم بيفتند، آرامش و آسايش را از آن‌ها سلب كرده و خسارت‌های مادي و معنوي بسياري به ملت تحميل كنند؟
وي ادامه داد: فتنه انگيزان و حاميان آن‌ها كه هرروز بارنگ و لعاب جديدي وارد ميدان می‌شوند هنوز به شعور توبه نرسيده و نشانه‌های ندامت و پشيماني در آن‌ها وجود ندارد.
امام‌جمعه مردم قزوين اظهار كرد: فتنه انگيزان آتش زير خاكستر هستند و خطر آن‌ها هنوز رفع نشده است اما باسیلی محكمي كه مردم با بصيرت ايران اسلامي روز نهم دی‌ماه به صورتشان زدند در كمايي طولاني به سر می‌برند.
نامه امام به گورباچف اولين گام براي صدور اندیشه‌های انقلاب اسلامي به جهان بود
آیت‌الله عابديني در ادامه با اشاره به نامه تاريخي بنیان‌گذار كبير انقلاب اسلامي به گورباچف رهبر شوري سابق گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي امام خميني (ره) فرمودند ما اين انقلاب را به سراسر جهان صادر می‌کنیم و نوشتن نامه به گورباچف اولين گامي بود كه امام(ره) براي صدور انديشه انقلاب اسلامي به سراسر جهان برداشتند.  
آیت‌الله عابديني افزود: بعدها رهبر فرزانه انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای در همين راستا دو نامه به جوانان آمريكا و اروپا نوشتند كه در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت.
وي بيان كرد: امام خميني (ره) با نوشتن نامه به گورباچف می‌خواستند نشان بدهند كه جهان آماده پذيرش اسلام است و كافي است جاذبه‌های شگفت‌انگیز اسلام و معارف ديني را به جهانيان نشان بدهيم.
امام‌جمعه مردم قزوين عنوان كرد: امام با نوشتن نامه نشان دادند پيشرفت در صنعت و فنّاوری هیچ‌گاه نمی‌تواند خلأ معنويت را پر كند و نياز به معنويت نيازي است كه همواره وجود دارد و بايد به‌وسیله آموزه‌های ديني،‌ قرآن و اهل‌بیت پاسخ داده شود.
آیت‌الله عابديني با اشاره به اینکه براي صدور انقلاب اسلامي به سراسر جهان همه ما وظیفه‌داریم در زندگي فردي و اجتماعي زيبايي ايمان،‌ شيريني عدالت، جاذبه اخوت و برادري ديني و وحدت و يكپارچگي را به اجرا درآوريم بيان كرد: براي اين كار ابتدا بايد تربيت اسلامي را از درون جامعه ديني خود آغاز كنيم.
نماينده ولی‌فقیه در خصوص نامه عده‌ای به ترامپ گفت: ويژگي بارز افرادي كه از داخل كشور به ترامپ نامه نوشته و خواستار تحریم‌های بيشتر عليه ايران اسلامي شدند منافق بودن آن‌هاست.
وي اظهار كرد: آن‌ها خائنان به دين،‌ ملت،‌ شرف و انسانيت هستند و نامه‌شان هم به‌ جز ننگ و رسوايي چيز ديگري برايشان به ارمغان نياورده است.
امام‌جمعه مردم قزوين در پايان ميلاد حضرت عبدالعظيم حسني علیه‌السلام را تبريك گفت و با اشاره به رحلت آیت‌الله سید موسی زرآبادي ياد و خاطره اين عارف فرزانه را گرامي داشت.
captcha