وی با اشاره به اینکه دو اثر از آثار حجمی خارجی است گفت: البته شاید این پرسش پیش آید که چرا آثار حجمی این جشنواره به نسبت سایر بخشهای آن از تعداد آثار کمتری برخوردار است که در پاسخ باید بگویم آثار حجمی با توجه به دشواری در نقل و انتقال و حتی فرستادن آن از طریق پست به دبیرخانه، این محدودیت را ایجاد کرده است وگرنه که آثار حجمی که برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کرده بودند بسیار بیشتر از این تعداد بود.
شیخالحکمایی تصریح کرد: یکی از موارد استفاده آثار حجمی نصب آنها به عنوان یک نماد در محیطهای شهری و اماکن عمومی است و لذا دبیرخانه این جشنواره رایزنیهایی با سازمان زیباسازی شهر تهران و سیدمجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری این سازمان صورت گرفته است که بتوانیم آثار برگزیده این جشنواره را در ابعاد بزرگتر و با استفاده از مواد ماندگارتر تولید و در اماکن عمومی نصب کنیم که هم جنبه تزئینی دارد و هم دربردارنده مفاهیم ارزشی و دینی بهویژه در راستای فرهنگ مقاومت است.
دبیر بخش مجسمه و آثار حجمی چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» گفت: آثار شرکتکننده در این بخش از جشنواره اتفاقاً امسال بیشتر جنبه واقعگرایانه دارند و کمتر در آنها با آثار انتزاعی و مفهومی(کانسپت) که نیاز به تجزیه و تحلیل داشته باشد و برداشتهای متفاوتی را به دنبال داشته باشند مواجهیم و لذا تصور میکنم از این نظر بیشترین کاربرد را در زمینه مصارف عمومی و همانطور که عنوان شد در زمینه استفاده در اماکن عمومی را دارند.
وی در پایان گفت: در غالب آثار به نمایش درآمده در این بخش که از میان آنها، آثار برگزیده را برای تقدیر در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهیم کرد، همانطور که گفته شد با تأکید بر ابعاد واقعگرایانه، به طور مثال روایت اعزام رزمندگان به جبهههای نبرد حق علیه باطل را داریم و آثاری که فرهنگ مقاومت و انتظار را نیز تداعی میکنند.
یادآور میشود، اختتامیه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت به دبیرکلی حبیبالله صادقی، 18 دی برگزار خواهد شد.
امیرسجاد دبیریان