زائران هندی؛ سوژه مستندساز ایرانی/ پخش از شبکه افق
کد خبر: 3558221
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

زائران هندی؛ سوژه مستندساز ایرانی/ پخش از شبکه افق

گروه بین‌الملل: مستند «مسافر» ساخته محسن صادقی، کارگردان كشورمان در خصوص مسافران و زائران مسلمان هندی در بمبئی فیلمبرداری شد.

زائران هندی؛ سوژه مستندساز ایرانی/ پخش از شبکه افق
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مستند «مسافر» از ساخته‌های محسن صادقی، تهیه‌کننده و کارگردان كشورمان در خصوص مسافران و زائران امام رضا(ع) و عتبات عالیات در بمبئی فیلمبرداری شد.
قسمت‌هایی از این فیلم در بمبئی تصویربرداری شده است و فیلمبرداری دیگر بخش‌ها در کشور عراق و نیز حرم حضرت امام رضا(ع) انجام می‌شود.
این مستند در نقاط مختلف بمبئی و حومه آن تصویربرداری شده است و به موضوع زیارت مسلمانان هند در کشورهای مختلف می‌پردازد و مقرر شده است تا پس از تدوین از شبکه افق به نمایش درآید.
یکی از جذابیت‌های ساخت این مستند، مواجه‌شدن مسلمانان هندی با دیگر کشورها و برخورد با مشکلات پیش روست.
این مستند در شهر مشهد فیلمبرداری شده و قسمت‌های باقیمانده از کار که بخش عظیمی از پروژه است، در شهر بمبئی انجام شده است.
صادقی، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند ساخت مجموعه‌های فیلم کوتاه «رفیق فقط خدا»، مستند کوتاه «مستبصرین» و فیلم کوتاه تولید «ابتا» به کارگردانی علیرضا یکانی را در کارنامه دارد. همچنین تاکنون هزار و 120 مستند را هدایت و مشاوره داده و مستند تلویزیونی شیخ علی را در دست تولید دارد.
بنابر اعلام این خبر، مهدی زارع‌بی‌عیب، مسئول خانه فرهنگ ایران با صادقی، تهیه‌كننده و كارگردان كشورمان دیدار و در خصوص همکاری‌های فرهنگی به ویژه در زمینه کودک و نوجوان گفت‌وگو كرد و مقرر شد که صادقی در آینده نزدیک ضمن سفر مجدد به هند در خصوص همکاری‌های فرهنگی، فیلم‌های کوتاه و تأثیرگذار را به سفارش این نمایندگی فرهنگی، تولید كند.

captcha