عملیات گسترده داعش در سامراء خنثی شد
کد خبر: 3559161
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

عملیات گسترده داعش در سامراء خنثی شد

گروه بین‌الملل: نیروهای مردمی در شهر سامراء، عملیات گسترده گروه تروریستی تکفیری داعش به این شهر را خنثی کرده، چندین عامل انتحاری را به هلاکت رسانده و یک نفر از تروریست‌ها را بازداشت کرده‌اند.

عملیات گسترده داعش در سامراء خنثی شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری پرس.‌تی‌وی، پایگاه اطلاع‌رسانی اعلام الحربی گزارش داد: نیروهای یگان سرایا السلام، وابسته به نیروهای مردمی عراق، دوشنبه‌شب، 13 دی حملۀ چندین عامل انتحاری به مرکز پلیس المتوکل در محلۀ السکک سامراء را خنثی کردند.
طبق این گزارش شماری از عوامل انتحاری با بر تن داشتن لباس نیروهای پلیس محلی قصد حمله به این مرکز پلیس را داشتند که از سوی نیروهای مردمی شناسایی شدند و به هلاکت رسیدند.
نیروهای عراقی یکی از عوامل انتحاری حمله به سامراء را بازداشت کردند.
برخی گزارش‌ها حاکی است، تروریست‌های داعش در این حمله 7 نیروی امنیتی را کشتند اما این خبر به تأیید مقامات عراقی نرسیده است.
در همین حال محمد خلف، قائم‌مقام بخش سامراء، خبرهای پیرامون گروگان‌گیری شماری از شهروندان توسط عناصر مسلح داعش را رد کرد و از رسانه‌های خبری درخواست کرد که با دقت بیشتر اطاعات خبری را گزارش دهند.
پایگاه اطلاع‌رسانی السومریه نیوز به نقل از خلف گزارش داد، نیروهای امنیتی عراق در حال حاضر به‌طور کامل کنترل اوضاع را در سامراء در اختیار دارند.
نیروهای امنیتی همچنین به‌منظور کنترل کامل بر اوضاع و جلوگیری از حملات مشابه، در شهر سامراء و همچنین بخش‌های بلد و دجیل در استان صلاح‌الدین مقررات منع آمدوشد اعلام کردند.
گروه تروریستی داعش از دو سال پیش با پیشروی در مناطق غربی و شمالی عراق، بخش‌هایی از این مناطق را به اشغال خود درآورد.
این در حالی است که نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی گروه‌های مردمی از سال گذشته عملیاتی گسترده علیه داعش آغاز کرده و تروریست‌ها را از بسیاری از مناطق اشغالی بیرون رانده‌اند؛ هم‌اکنون عملیات ارتش عراق برای بیرون راندن داعش از موصل، آخرین پایگاه تروریست‌ها در عراق، ادامه دارد.
captcha