«جمال سام» از پیشکسوتان قرآنی دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 3560092
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

«جمال سام» از پیشکسوتان قرآنی دار فانی را وداع گفت

گروه فعالیت‌های قرآنی: جمال سام از پیشکسوتان قرآن کریم استان البرز که افتخار جانبازی و حضور در جبهه های هشت سال دفاع مقدس را داشت، ظهر امروز به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

استاد جمال سام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جمال سام از پیشکسوتان قرآن استان البرز که سالها در شهر کرج، دارای کرسی تدریس قرآن بود و شاگردان فراوانی را پرورش داده بود، ظهر امروز، 17 دی درگذشت و جامعه قرآنی را داغدار کرد.
جمال سام، متولد سال 1329 در استان فارس است که از بازنشستگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و در بخش عقیدتی ـ سیاسی مشغول بود، در زمان اشتغال و در دوران بازنشستگی به امر آموزش قرآن اهتمام داشت و در مسابقاتی که در سطح ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد در استان‌های فارس و البرز موفق به کسب رتبه شد.
جلسات آموزش قرآن مرحوم، روزهای دوشنبه هر هفته در مجمع علوم قرآنی امام علی(ع) واقع در مسجد جامع رجائی شهر با حضور پرشور مردم برگزار می‌شد و در این جلسه نیز علاوه بر آموزش مباحث صوت، لحن و تجوید مباحث تفسیری نیز مطرح می‌شد، هم‌چنین ایشان قبل از دوران کسالت در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه این جلسه را برپا می‌کردند که به دلیل کسالت، جلسات ایشان به یک روز در هفته کاهش پیدا کرده بود.
‌جمال سام که از جانبازان دوران دفاع مقدس بود و به گفته اطرافیانش هرگز نمی‌خواست مسأله جانباز بودنش را تا قبل از وفاتش کسی بداند از جمله اساتیدی بود که در نه تنها در امر آموزش قرآن بلکه در اخلاق قرآنی نیز از اساتید نمونه محسوب می‌شد، چنان که تا ساعتها بعد از جلساتش، مجددا وقتش را در اختیار شاگردانش قرار می‌داد و از هیچ امری دریغ نمی‌کرد، ایشان ابتدا در استان فارس جلسات قرآن داشت و پس از عزیمت به کرج بیش از 20 سال جلسه قرآن در این شهر برپا کرد.
در پایان یادآور می‌شود مراسم تشییع پیکر مرحوم جمال سام فردا، شنبه 18 دیماه از ساعت 10 صبح از مسجد جامع رجائی شهر تشییع می‌شود و پس از اقامه نماز ایشان را برای تدفین به بهشت سکینه قطعه 7 ردیف 11 منتقل می‌کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
محمد جعفري
|
Netherlands
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۷:۱۱
0
0
ما از استاد فقط اخلاق حسنه و سلوک قرآنی سراغ داریم .
خداوند ایشان را رحمت کند و با موالیانش محشور فرماید .
captcha