کد خبر: 3560509
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

واکنش سینماگران به بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه

جمعی از سینماگران در نامه‌ای بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بعد از هفت سال را اقدامی در راستای احقاق حقوق خود دانستند و از رییس سازمان قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهر نوشت: ۸۶۷ نفر از فیلمسازان و فعالان حوزه فیلم کوتاه و بلند نامه‌ای را امضا کرده اند که در آن اقدام حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی مبنی بر بازگرداندن سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر را تصمیمی شایسته دانسته‌اند.

از جمله افرادی که نام آن‌ها در بین امضا کنندگان به چشم می‌خورد می توان به پوران درخشنده، شهرام مکری، مجید برزگر، فرزاد موتمن، امیر شهاب رضویان، رامبد جوان، پیمان قاسم خانی، امین جعفری، نرگس آبیار، میترا حجار، لاله اسکندری، ابوالفضل جلیلی، نیما عباس پور، محمدحسین مهدویان، پناه بر خدا رضایی، سعید روستایی، فائزه عزیزخانی و... اشاره کرد.

در متن این سپاس‌نامه آمده است:

«به نام خالق زیبایی و دوستدار زیبایی‌ها

خدمت ریاست محترم سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای دکتر حجت الله ایوبی

با سلام و عرض ادب

خبر کوتاه بود و مسرت بخش، «سیمرغ فیلم کوتاه» پس از هفت سال به بخش ملی جشنواره فیلم فجر بازگشت؛ چونان پرنده ای که هفت سال مسیر خانه اش را گم کرده بود و حالا به خانه امنش بازگشته است. ساعات زیادی از این خبر نمی گذرد.

در دو سال اخیر تلاش‌های فراوانی برای فرا رسیدنِ این لحظه شده بود، لحظه به بار نشستن یکی از به حق ترین مطالبات مشترکِ تمام فیلمسازان فیلم کوتاه. بی شک اگر پیگیری های دلسوزانه اهالی فیلم کوتاه، انجمن فیلم کوتاه و مدیران مسئولی همچون جنابعالی و جناب آقای موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نبود، هرگز چنین مهمی اتفاق نمی افتاد.

جشنواره فیلم فجر یک جشنواره حرفه ای است و مثل اکثر جشنواره های حرفه ای در دنیا، فیلم کوتاه جزو لاینفکش است. توضیح اضافات است اگر بخواهیم از اهمیت فیلم کوتاه و توجه به آن، در شکل گیری سینمای پویای آینده صحبت کنیم. ما امیدواریم همان طور که شما قول مساعد داده اید؛ در دوره های آتیِ جشنواره «سیمرغِ فیلم کوتاه» به یکی از بخش های اصلی در آیین نامه و فراخوان جشنواره فیلم فجر، با ساز و کاری مناسب و در شان فیلم کوتاه تبدیل شود.

در عین حال، ما امضاکنندگان این نامه، از مسائل حاشیه‌ای و گاه سیاسی و جناحی، که هر خبر یا رویدادی را وسیله‌ اغراض جهت گیری‌های مطلوب خود قرار می‌دهند، اظهار تأسف کرده و آن را مربوط به فرهنگ و هنر نمی‌دانیم. ملاک ما برای حمایت از مسئولان محترم سینمایی، فقط تلاش و عملکردِ این عزیزان خواهد بود، زیرا که اطمینان داریم هیچ تلاشِ صادقانه ای از چشم های جستجوگرِ فیلمسازان فیلم کوتاه پنهان نخواهد ماند. این چیزی است که با معیار شرع و عرف و فرهنگ تربیتی ما همخوانی دارد و خارج از این باید خط قرمز اصحاب هنر تلقی شود.

جناب آقای دکتر ایوبی، بدین وسیله مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از آن مقام محترم به جا آورده و این رخداد خوب را، گامی درست در جهت نشاط در این عرصه و نزدیک شدن به جایگاه به حق فیلم‌ کوتاه می‌دانیم و برای‌تان در ایام باقی مانده‌ مسئولیتتان توفیق خدمت و موفقیت روزافزون آرزومندیم.

به امید موفقیت های روز افزون سینمای ایران.

رونوشت‌:

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

دبیر محترم جشنواره‌ ملی و بین المللی فیلم فجر

مدیر عامل محترم خانه سینمای ایران

در ادامه این نامه اسامی امضاکنندگان آن نیز منتشر شده است.
captcha