بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در ترکمنستان/ گشایش دفتر یادبود
کد خبر: 3561728
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در ترکمنستان/ گشایش دفتر یادبود

گروه بین‌الملل: مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فردا، 23 دی‌ماه، به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در مسجد «فاطمه زهرا(س)» این کشور برگزار می‌شود.

بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در ترکمنستان/ گشایش دفتر یادبود
محمدجواد ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: این مراسم فردا ساعت 18:30 به وقت محلی پس از اقامه نماز مغرب برگزار می‌شود.
وی افزود: قرائت قرآن، دعای کمیل و سخنرانی از برنامه‌های مراسم است و به همین مناسبت دفتر یادبودی نیز امروز و فردا(22 و 23 دی‌ماه) در سفارت ایران در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان مفتوح خواهد بود.
ابوالقاسمی تصریح کرد: این دفتر صبح‌ها از ساعت 10 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 18 به وقت محلی در محل سفارت پذیرای علاقمندان است.
رایزن فرهنگی کشورمان در پایان یادآور شد: دیروز، 21 دی‌ماه نیز مجلس بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای فارسی‌آموزان ترکمنی در ساختمان رایزنی برگزار شد.
همچنین رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان در پیامی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت، در بخشی از این پیام که به دو زبان فارسی و ارمنی در سایت رایزنی منتشر شده، آمده است:  
به نام خدا
آن كه نمرده است و نمیرد خداست
ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ مرد‌ مصلح و خستگی‌ناپذیر ایران، دوست قدیمی مردم و دولت تركمنستان، یار باوفای مردم و دوست و همراه دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را خدمت ایرانیان مقیم در تركمنستان، همكاران، معلمان و فارسی‌آموزان گرامی؛ تسلیت عرض می‌كنیم و برای ایشان از خداوند متعال، علو درجه و رحمت بیكران خواستاریم.
captcha