محمدامین باهرینیا، مدیر مؤسسه قرآنی نورالمبین در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه در حال حاضر 400 قرآن آموز در این مؤسسه مشغول آموزش هستند، گفت: از این تعداد قرآن آموزان را 300 نفر بانوان و 100 نفر را آقایان تشکیل میدهند.
وی افزود: روخوانی، روانخوانی، حفظ، صوت و لحن، مفاهیم، قرائت از جمله دورههایی هستند که قرآن آموزان در این موسسه آموزش میبینند.
باهرینیا، تشریح کرد: قرائت و تلاوت تمام سورههای قرآن آثار دنیوی و اخروی بیشماری دارد
و برای هر کدام از سورههای قرآن فضائل زیادی بیان شده است. البته به این نکته باید
توجه داشت که قرآن برنامه زندگی و کتاب عمل است و تلاوت آن سرآغازی است برای تفکر
و ایمان و وسیلهای است برای عمل کردن به محتوای قرآن و همه پاداشهای عظیم نیکو
کاران نیز از همین جا و با همین شرایط تحقق مییابد.
مدیر مؤسسه قرآنی نورالمبین از آثار قرائت قرآن گفت و افزود: بارورى ایمان، صفاى دل، تخفیف گناهان، عبادت
برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پیامبران، همنشینى با فرشتگان،
پیمودن درجات کمال و ترقى در بهشت، درمان بیمارىهاى روحى، رفع غم و
اندوه، روشنایى دیدگان، مونس تنهایى، عمر با برکت از آثار و فواید دنیایى
و آخرتى تلاوت قرآن کریم محسوب میشوند.
باهرینیا، قرآن را مجموعهای برای
خودسازی انسان دانست و تاکید کرد: ما نباید دنبال این باشیم که کدام سوره از همه
ثواب بیشتری دارد و تنها با خواندن همیشگی آن سوره از برکت سورههای دیگر محروم
بمانیم. چرا که قرآن مجموعهای است که باید همه آن در کنار هم باشد و انسان با
بهره گیری از همه آن است که میتواند به خودسازی بپردازد.