«سفیران قرآن»؛ کتابی درباره مشاهیر قرائت
کد خبر: 3564521
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

«سفیران قرآن»؛ کتابی درباره مشاهیر قرائت

گروه بین‌الملل: «محمد عبدالعزیز یونس»، نویسنده مصری با تألیف کتابی با عنوان «سفراء القرآن»(سفیران قرآن)، زندگینامه 31 قاری برجسته از مصر و کشورهای اسلامی را مورد بررسی قرار داده است.

«سفیران قرآن»؛ کتاب نویسنده مصری درباره مشاهیر قرائت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «عیون الخلیج»، محمد عبدالعزیز یونس، نویسنده و روزنامه‌نگار مصری است که با تألیف کتابی با عنوان «سفیران قرآن» در 192 صفحه به بررسی زندگینامه 31 تن از مشاهیر قرائت مصر، سرزمین حجاز و کشورهای اسلامی پرداخته است.
این کتاب که به همت مؤسسه انتشاراتی «دارالعصر» قاهره منتشر شده، برای نخستین بار در چهل‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره که قرار است 7 تا 22 بهمن‌ماه سال جاری برگزار شود، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
«شیخ محمد رفعت»، «شیخ محمود خليل الحصري»، «شیخ طه الفشني»، «شیخ محمود صديق المنشاوي»، «شیخ عبدالباسط عبدالصمد»، «شیخ أحمد عامر»، «شیخ أحمد عيسى المعصراوي»، «أحمد نعينع»، «حمدي الزامل»، و«شعبان الصياد» از مشاهیر قرائت مصر و همچنین، «یحیی بن احمد الحلیلی»، از بزرگان قرائت یمن و «محمد كريِّم بن سعيد بن كريم راجح»، شیخ قراء شام از جمله قاریانی هستند که در این کتاب به زندگینامه آن‌ها پرداخته شده است.
این نویسنده مصری در این کتاب همچنین به بررسی زندگینامه برخی از مشاهیر قرائت سرزمین حجاز همچون «إبراهيم الأخضر»، «أحمد حجازي»، «زكي داغستاني»، «سجاد مصطفى»، «عباس محمد مقادمي»، «عبدالقادر عطية»، «علي بن عبدالرحمن الحذيفي» و «علي جابر» پرداخته است.
چاپ نخست این کتاب ماه جاری میلادی(دی‌ماه) انجام شده و قرار است این کتاب برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره رونمایی شود.
همچنین، کتاب «سفیران قرآن» قرار است به صورت سلسله کتاب تخصصی منتشر کرد که جلد نخست آن به همت مؤسسه انتشارات «دارالعصر» قاهره منتشرشد.
captcha