تراژدی روهینگیا از اعتبار دولت میانمار کاسته
کد خبر: 3564624
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
فرستاده ویژه سامان ملل:

تراژدی روهینگیا از اعتبار دولت میانمار کاسته

گروه بین‌الملل: «یانگ هی لی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در میانمار با تأیید اعمال خشونت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا توسط دولت این کشور، گفت: تراژدی خشونت علیه مسلمانان در استان راخین توسط دولت میانمار از اعتبار دولت این کشور به شدت کاسته اشت.

تراژدی مسلمانان روهینگیا از اعتبار دولت میانمار کاسته است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری عیون‌الخلیج، فرستاده ویژه سازمان ملل در میانمار عصر جمعه، اول بهمن پس از بازدید 12 روزه خود به میانمار به‌‌منظور بررسی وضعیت حقوق بشر در استان راخین ضمن تأیید خشونت علیه مسلمانان در این استان توسط دولت میانمار تصریح کرد: تدابیر دولت در این زمینه سازنده نبوده و از اعتبار مقامات این کشور به شدت کاسته است.
این پنجمین سفر «یانگ هی لی» به میانمار بوده اما برای نخستین‌بار است که وی از زمان حملات نهم اکتبر(18 مهر) در «مائونگداو»، به راخین رفته است.
 وی با اشاره به اینکه بیش از 450 نفر در ارتباط با حملات نهم اکتبر در راخین بازداشت شدند، گفت: بسیاری از آن‌ها نمی‌دانستند چه محکومیتی در انتظار آن‌ها است و وکیل قانونی نداشته و هیچ ارتباطی با خانواده‌های خود نیز نداشتند؛ همه این‌ها نقض آشکار حقوق بشر است.
فرستاده ویژه سازمان ملل در میانمار همچنین با تأکید بر اینکه برخی اتهامات علیه مسلمانان روهینگیا ممکن است تهییج‌کننده باشد، تصریح کرد: پاسخ دولت میانمار به این اتهام‌ها تاکنون کارساز نبوده است.
وی گفت: مقامات دولتی میانمار ادعا می‌کردند روستاییان در یک جنگ تبلیغاتی برای اینکه سرویس‌های امنیتی را بد جلوه دهند، خانه‌های خود را به آتش کشیده‌اند؛ این ادعا کاملا باور نکردنی است.
یانگ هی لی گفت: دولت برای دفاع از خود برای تمام این مشکلات پاسخی آماده دارد و در حال حاضر همه چیز را انکار می‌کند.
captcha