دیدار 43 حافظ قرآن شعبه رسالت جامعةالقرآن با حجت‌الاسلام طباطبایی
کد خبر: 3565348
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

دیدار 43 حافظ قرآن شعبه رسالت جامعةالقرآن با حجت‌الاسلام طباطبایی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: 43 نفر از حفاظ قرآن شعبه رسالت جامعةالقرآن با مدیرکل این مؤسسه دیدار کردند.

منیر روحی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) استان تهران شعبه رسالت بانوان بزرگسال در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اعزام 43 نفر از بانون این شعبه به شهر مقدس قم، گفت: طی این اعزام که روز گذشته، دوم بهمن‌ماه برگزار شد، قرآنیان و حافظان به زیارت و توسل حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران رفتند.
دیدار 43 حافظ شعبه رسالت جامعةالقرآن با حجت‌الاسلام طباطبایی
وی ادامه داد: همچنین طی این برنامه که بانوان بالای 35 سال در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر، احکام، روخوانی و روان‌خوانی، همراه با اساتید و کادر اداری و اجرایی این شعبه حضور داشتند، دیدار حضوری نیز با حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر جامعةالقران انجام شد.
طی این دیدار حجت‌الاسلام طباطبایی بر یادگیری حفظ قرآن کریم و رعایت آن، همچنین رموز موفقیت انسان با توجه به آیه «عَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ» اشاره کرده و گفت: اولین چیزی که موجب موفقیت انسان می‌شود، توکل به خداوند است که باید با تمام سعی و تلاش این امر انجام شود و خداوند را وکیل خود قرار داد.
وی با اشاره به آیه «وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ» افزود: خداوند به این افراد توفیق می‌دهد که هم صبر داشته باشند و هم توکل داشته باشند «الَّذينَ صَبَرُوا وَ عَلي رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ».
طباطبایی به کیفیت کار خوب حفظ و قرائت سفارش داشت و ادامه داد: باید با دقت انجام شود و در مکالمات به صورت فارسی و عربی از آیات الهی استفاده شود. همچنان که شیوه معصومین(ع) این چنین بوده است.
دیدار 43 حافظ شعبه رسالت جامعةالقرآن با حجت‌الاسلام طباطبایی
وی با تأکید بر اینکه این امرجزو یکی از رسالت‌های مهم قرآن‌آموزان و حفاظ جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) است، عنوان کرد: ضروریست تا صحبت‌های خود را با آیات الهی همراه کنیم تا در سایرین ماندگارتر باشد.
دیدار 43 حافظ شعبه رسالت جامعةالقرآن با حجت‌الاسلام طباطبایی
مدیر جامعةالقرآن الکریم ضمن بیان تسلیت حادثه پلاسکو، از جانفشانی آتش‌نشانان فداکار و عاشق و متعهد در قبال مردم و میهن اسلامی قدردانی کرد و علو درجات برای آن شهدا و صبر برای خانواده آنها را از خداوند مسئلت داشت و انشاءالله روح این شهدا با شهدای کربلا و صدر اسلام همراه باشد.
دیدار 43 حافظ شعبه رسالت جامعةالقرآن با حجت‌الاسلام طباطبایی
وی با اشاره به اینکه اگر معلم و متعلم هستیم، مسئولیتمان سنگین‌تر می‌شود، بیان کرد: جهاد شما این است که با دوستان خوب معاشرت کنید و حلقه‌های ذکر و دوره‌های آموزش قرآن را به خوبی برپا کنید و در مقابل مردم تواضع داشته باشید که نشانه علم، تواضع است. به گونه‌ای که اخلاق و رفتار بهتر و کار بیشتر از خصوصیات شعب جامعةالقرآن است.
حسن ختام این برنامه تجلیل از اساتید و قرآن‌آموزان همراه با اهدای هدایا بود.
captcha