اجرای بیش از یک‌هزار طرح اشتغالزایی برای مددجویان مازندرانی
کد خبر: 3566619
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
مدیر کل کمیته امداد مازندارن خبر داد:

اجرای بیش از یک‌هزار طرح اشتغالزایی برای مددجویان مازندرانی

گروه اقتصاد و سیاست: مدیر کل کمیته امداد مازندران از اجرای بیش از یک‌هزار طرح اشتغالزایی در سال‌جاری برای مددجویان مازندرانی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، خدمات و صنعتی و معدنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران  رضا نوروزی مدیر کل کمیته امداد مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه برای یکهزار و 329نفر از مددجویان این نهاد در استان طرح اشتغال ایجاد شد،گفت:کار انگیزی،توان افزایی و خودکفایی مراتب ایجاد اشتغال برای مددجویان در امداد است.
وی ایجاد روحیه کار و تلاش بین نیازمندان و مددجویان را اصل اساسی و کلید موفقیت در کمیته امداد دانست و افزود:تا پایان آبان ماه  سال جاری 186میلیارد و 765 میلیون ریال وام اشتغال به مددجویان پرداخت شد.
مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه هنر کمیته امداد در اشتغالزایی، طراحی یک فرایند کامل است،تصریح کرد: طراحی اشتغال مناسب برای مددجویان بر اساس شرایط بومی با آموزش‌های لازم، پرداخت وام، اجرای طرح، نظارت و کمک در پایدارسازی مشاغل از برنامه‌های کمیته امداد است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی در ابعاد مختلف فکری، روحی و روانی، اجتماعی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت از اهداف اصلی کمیته امداد است، افزود: خود اشتغالی مشاغل برای مددجویان شامل کارانگیزی 61طرح، توان افزایی181طرح و خودکفایی یک‌هزار و 87 طرح بوده است.
وی به بیان اینکه طرح‌های اشتغال در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، خدمات و صنعتی و معدنی اجراشد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برای 3 هزار و 750 نفر در استان مازندران اشتغالزایی انجام شود.
مدیر کل کمیته امداد مازندران، گفت: تا کنون وام اشتغال به 875 نفر از مدجویان تحت حمایت، 162نفر از افراد غیر مددجو و 292نفر از فرزندان مددجو پرداخت شده است.
نوروزی با اشاره به اینکه وام اشتغال با 2 درصد کارمزداز منابع امداد و 4 درصد از منابع بانکی به مددجویان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار به منظور توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی آنان در کاهش محرومیت و زدودن فقر از جامعه نقش به سزایی دارد .       

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۱:۳۲
0
0
دومین کنفرانس بین المللی علوم انسانی با رویکرد بومی - اسلامی و تاکید بر پژوهش های نوین اسفندماه ۱۳۹۵ در مازندران برگزار می شود.
captcha