اجرای طرح «آیه‌ها و جوانه‌ها» با هدف شناسایی نخبگان قرآنی
کد خبر: 3566678
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

اجرای طرح «آیه‌ها و جوانه‌ها» با هدف شناسایی نخبگان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح قرآنی «آیه‌ها و جونه‌ها» با هدف شناسایی نخبگان قرآنی کودکان و نوجوانان در منطقه 18 تهران برگزار می‌شود.

اکبر بختیاری، رئیس فرهنگ‌سرای خاتم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به طرح «آیه‌ها و جوانه‌ها» گفت: این طرح راستای شناسایی خردسالان و نوجوانان قرآنی نخبه منطقه 18 انجام می‌گیرد.
مدیر فرهنگی ـ هنری منطقه 18 ادامه داد: این منطقه از حضور نونهالان و نوجوانان قرآنی پربار است و این موضوع را در برپایی مسابقات و جشنواره‌های قرآنی که داشتیم، متوجه شدیم.
بختیاری افزود: عمده این قرآنیان حافظان کل قرآن و یا حافظان اجزاء قرآن هستند و برخی از این نونهال نیز از قراء و قاریان خوب قرآنی هستند. همچنین از این نونهالان در گروه‌های تواشیح و همخوانی فارسی و عربی بهره‌مند گرفته شده است و تعداد کثیری از این خردسالان و نوجوانان قرآنی در دوره‌های آموزشی قرآن برای صحیح‌خوانی حضور دارند.
رئیس فرهنگ‌سرای خاتم با اشاره به اینکه نوجوانان و خردسالان قرآنی در جشن‌های قرآنی و محافل انس با قرآن منطقه حضور فعال دارند، عنوان کرد: اما با وجود این حضور در جلسات قرآنی منطقه، هنوز به جامعه قرآنی معرفی نشده‌اند و حال آنکه معرفی آنها در میان هم سن و سال‌هایشان می‌تواند نقش مؤثری در الگوگیری آنها از این قرآنیان داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه جوانان فوق می‌توانند در ترویج فرهنگ قرآنی مؤثر باشند، بیان کرد: بسیاری از این نونهالان توان مدیریتی در بین هم سن و سالانشان را دارند لذا با اجرای این طرح این افراد به هم سن و سالانشان بیشتر معرفی خواهند شد.
بختیاری با اشاره به جزئیات این برنامه اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده در ابتدای این طرح ماهی یکباردر سالروز تولد یک نوجوان و یا خردسال قرآنی به همراه تعدادی از قرآنیان منطقه و یا خارج از منطقه به همراه اصحاب رسانه به خانه آنها خواهیم رفت.
مدیر فرهنگی ـ هنری منطقه 18 اظهار کرد: همچنین طی مراحل بعدی و در سال آینده در نظر داریم که فواصل زمانی اجرای این برنامه را کم کنیم تا تعداد بیشتری از نونهالان و نوجوانان قرآنی را معرفی کنیم.
وی ادامه داد: این برنامه با همکاری جلسات سنتی قرآن منطقه و همچنین سایر دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی منطقه انجام می‌گیرد. همچنین طی آیین اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات سراج نیز از حضور قاریان و حافظان نوجوان برای اجرای برنامه استفاده شده است.
captcha